23. dubna 2009 12:55 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Škoda nestíhá, Fabie
vyjedou i z Vrchlabí

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 9Diskuse
Šrotovné vyhnalo výrobu v Mladá Boleslavi na hranici možností. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Šrotovné vyhnalo výrobu v Mladá Boleslavi na hranici možností. | foto: ČTK
MLADÁ BOLESLAV Automobilka Škoda Auto zvažuje dočasnou výrobu modelu Fabia také ve svém závodě ve Vrchlabí. Chce tak řešit aktuální situaci, kdy je o malé vozy velký zájem a dlouhé čekácí lhůty by mohly znamenat odliv zákazníků. Informuje o tom dnešní vydání týdeníku Škodovácký odborář. Dosud se Fabie vyrábějí jen v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.

Firma momentálně dodává auta především na trhy, kde byla zavedena šrotovací prémie. V jiných zemích je situace stále špatná. Například ale v Německu se stala v únoru druhým nejprodávanějším autem Škoda Fabia. Prodeje škodovek rostou i v Rakousku, Itálii, Francii a na Slovensku.

"Musíme si ale rozmyslet, jak s těmi zakázkami naložíme, protože později hrozí jejich úbytek. Teď přemýšlíme, jak s aktuální horou zakázek zajistit zaměstnanost pro všechny tři závody a přitom dávat pozor, jak neztratit zákazníky kvůli dlouhým dodacím lhůtám," řekl týdeníku Klaus Dierkes, člen představenstva odpovědný za personalistiku.

Firma chce denně vyrábět především co nejvíce Fabií, protože o ty je aktuálně největší zájem. "Zvažujeme i to, zda by se Fabia nemohla vyrábět i ve Vrchlabí. O tom ale zatím nepadlo žádné rozhodnutí. Musíme prověřit, jestli svařovna dokáže vyrobit více aut, než se v Mladé Boleslavi montuje," sdělil Dierkes.

Fabie by se údajně mohly lakovat také v Kvasinách, což by však byl logisticky náročný projekt. Ve Vrchlabí se nyní montují modely Octavia a v tamním závodě pracuje zhruba 1100 lidí.

Malý vůz vyfoukli Slováci
Ještě před rokem se přitom uvažovalo o tom, že se ve Vrchlabí bude vyrábět malý rodinný vůz, Volkswagen jej však bude nakonec vyrábět v Bratislavě.

Škoda chce však i přesto zajistit Vrchlabí podporu. Pro tento rok to chce udělat tak, aby stávající produkty byly plánovány právě i pro Vrchlabí.

"Jako příklad se rozhodlo, že pokud i nadále budeme chtít vyrábět LPG vozy, tak jedině ve Vrchlabí. To ale nemůže být strategie pro středně a dlouhodobou budoucnost," podotkl Dierkes s tím, že firma chce určitě v závodě zachovat zaměstnanost.

Odbory: soboty bez prémie nechceme
Kvůli zajištění dostatečné produkce aut se ve firmě stále diskutuje také o možnostech výroby v přesčase z pátku na sobotu. "My jako firma, pokud bychom měli vyrábět o sobotách, tak bychom to chtěli v rámci časových kont," sdělil Dierkes.

S časovými konty však nesouhlasí odbory, které místo toho navrhují, aby byly soboty dobrovolné formou přesčasu s příplatkem a prémií minimálně 400 korun.

ČTK
  • 9Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Peugeot 301 1,6 16v
Peugeot 301 1,6 16v

r.v. 2014, naj. 89 256 km, benzín
229 900 Kč (s DPH)

Najdete na Lidovky.cz