V západní Evropě značka loni zvýšila podíl o 0,2 bodu na 3,2 procenta. Podle Vahlanda již firma na mnoha důležitých trzích pětiprocentní hranici překonala, například v Německu má šest procent a je nejúspěšnější zahraniční značkou. Podobný podíl má i ve Švýcarsku nebo v Rakousku a ještě silnější je ve střední Evropě, kde má 19 procent a je vedle Česka jedničkou i v Polsku a na Slovensku.
"Ve většině evropských zemí už jsme tohoto výsledku dosáhli a jsme na velmi dobré cestě toho dosáhnout i ve Velké Británii, která je druhý největší evropský trh," řekl novinářům předseda představenstva Winfried Vahland.
ČTĚTE TAKÉ: |
Za první dva měsíce roku prodej značky vzrostl téměř o 11 procent a pokračoval tak v růstu z druhé poloviny minulého roku. Přesto za rok 2013 kvůli náběhu nových modelů celkový prodej klesl o dvě procenta na 920 800 aut.
Rozhodující pro růstový kurz značky zůstane podle Vahlanda Čína, kde letos zahájí prodej klíčového modelu Octavia, který se začal vyrábět ve společnosti Shanghai VW v jihočínském Ning-po. V zemi tak vyrábí pět modelových řad.
ČTĚTE TAKÉ: |
V Rusku firma nedávno zahájila výrobu modelu Rapid a v Indii před několika týdny vstoupil na trh Superb a v druhé polovině roku se objeví inovovaný Yeti. Současná krize na Ukrajině se podle Vahlanda může automobilky dotknout zejména vlivem na směnné kurzy. Případné ekonomické sankce by podle něj naopak nemusely být tak ostré, jak se očekávalo.
Snowman? Bylo by to správné, míní Vahland
V Česku Škoda v minulých dvou letech rozšířila výrobní kapacitu v Mladé Boleslavi pro výrobu Octavie a Rapidu, další investice chystá v Kvasinách, kde se má vedle modernizovaných modelů Superb a Yeti vyrábět i nový model, pravděpodobně velké terénní SUV označovaný Snowman, což ale dosud Škoda nepotvrdila. "Rozšíření modelové palety o velké SUV bych považoval za správné," naznačil pouze Vahland.
Anketa
Chtěli byste, aby se studie VisionC začala vyrábět?
Škoda stále počítá s tím, že bude každých šest měsíců uvádět nový model. Do budoucna podle Vahlanda počítá se silnější diferenciací modelových řad a silnějším zastoupením na trzích. Stále podle něj také platí cíl vyrábět nejméně 1,5 milionu vozů v roce 2018. Nyní vyrábí sedm modelových řad.