Škoda očekává, že prodej kombi verze by měl být stejný nebo vyšší než u sedanu, který si dosud pořídilo 42.000 zákazníků. Ředitel kvasinského závodu Jan Tauchman při zahájení výroby uvedl, že investice do modernizace a rozvoje závodu za posledních devět let dosáhly zhruba 16 miliard korun.
Výrobní kapacita závodu je podle něj téměř 200.000 vozů ročně, zatímco v polovině 90. let závod vyráběl asi 20.000 aut za rok.
Vedle Superbu automobilka v závodě Kvasiny vyrábí model Roomster a od letošního května také sportovně-užitkový vůz Yeti. V závodě pracuje asi 4000 lidí, což z něj činí největšího zaměstnavatele v Královéhradeckém kraji.
Superb Combi se poprvé objevil na frankfurtském autosalonu v polovině září. Do konce roku chce firma vyrobit kolem 2000 vozů ve verzi kombi. Kapacita kvasinské továrny pro příští rok je 45.000 Superbů v obou karosářských provedeních. Výroba by měla běžet ve třísměnném provozu.
Kromě závodu v Kvasinách automobilka Superb ve verzi sedan vyrábí také v Číně a montuje v závodech v Indii, Rusku, Kazachstánu a na Ukrajině. "S výrobou Superbu Combi v Číně se nepočítá, protože Čína není trh pro kombíky," řekl mluvčí automobilky Jaroslav Černý.
Modernizovaný závod v Kvasinách
Rozšiřování výroby v kvasinském závodě o další modely se podle představitelů hradeckého kraje zhodnocují veřejné investice, která kraj a stát daly do vybudování kvasinské průmyslové zóny. Celkem má jít do zóny z veřejných peněz asi 1,3 miliardy korun, z nichž většina je již prostavěná.
Hlavní část šla do oprav silnic, modernizace škol, zdravotnických zařízení a vodárenské infrastruktury. Letos očekává mladoboleslavská automobilka mírně vyšší odbyt než v roce 2008, kdy prodala celkem 675.000 vozů. V závěru října firma oznámila, že zisk za první tři čtvrtletí letošního roku se jí snížil o 68 procent na 2,81 miliardy korun.