Například pražské nákupní centrum Šestka v sobotu zahájilo dvoutýdenní přehlídku tzv. dragsterů, což jsou speciálně upravené automobily a motorky, které se předhánějí v co největším zrychlení.
"Tento adrenalinový sport pochází původem z USA, a protože se u nás teprve rozvíjí, bude mít veřejnost díky výstavě v obchodním centru Šestka vůbec první možnost se s dragstery blíže seznámit," sdělili zástupci nákupního centra.
Klesající tržbyNákupní centra jsou fenoménem tuzemského obchodu od konce 90. let. Nyní ale prožívají těžké časy, jelikož zhruba třetina jejich návštěvníků kvůli hospodářské krizi snížila útraty. Některým obchodním komplexům loni podle údajů DTZ klesl obrat až o 30 procent. Snížila se i jejich průměrná návštěvnost. |
Budeme v jejich organizování pokračovat, protože věříme, že k nám přivedou další zákazníky," řekla manažerka Paláce Flora Daniela Vocetková. V závěru loňského roku se prý návštěvnost Paláce Flora díky předvánoční marketingové kampani, jejíž součástí byly i zábavné programy, meziročně zvýšila o 27 procent.
Čtěte také |
Pozadu nezůstalo ani pražské nákupních centrum Chodov, které na podzimní víkendy připravilo sérii přehlídek. V nákupním komplexu se postupně představí známí hudebníci, artisté, sportovci či spisovatelé a své umění předvedou také populární kuchaři.
Právě zábava bude podle odborníků v konkurenčním boji nákupních center hrát stále důležitější roli. V nákupních centrech vedle obchodů fungují restaurace, kina či různé herny. Podle průzkumu Incoma GfK nadpoloviční většina respondentů ráda kombinuje nákupy se stravováním či zábavou.
V Česku fungují podle údajů společnosti Incoma GfK zhruba tři stovky nákupních center různých velikostí. Expanze nákupních center se loni na tuzemském trhu kvůli hospodářské krizi takřka zastavila a výrazné oživení podle odborníků nelze očekávat ani letos.