Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Slevomat má fiktivního výrobce nábytku. Jde o jeho značku

Ekonomika

  6:15
PRAHA - Server Slevomat nabízí nábytek pod cizokrajně znějící značkou Markus Pedriksen. Odkazuje na její vkusný design, kvalitu a dobrou cenu. Už se však příliš nechlubí tím, že nejde o skutečného výrobce, ale o umělou značku, pro níž mu dodává zboží několik různých firem.

Nábytek značky Markus Pedriksen, která patří společnosti Slevomat. foto: Markus Pedriksen

Při pohledu na nabídky Slevomatu působí Markus Pedriksen – v logu s elegantním ručním podpisem – jako výrobce se zázemím a tradicí. Pod touto „skandinávskou“ značkou je možné si na úspěšném slevovém serveru koupit zahradní nábytek, pelíšky pro domácí zvířata nebo květináče.

O žádného exkluzivního dodavatele však nejde. Pouze o obchodní strategii, kterou razí například řetězce s potravinami. Pod takzvanou privátní značkou prodávají zboží jiných výrobců. Albert má například Basic, Billa zase Clever. Tato balení se vyznačují hlavně nízkou cenou.

Úspěšné rozvážky DámeJídlo a JídloTeď mají nové majitele z Berlína

A to je i případ Markuse Pedriksena, jehož „identitu“ popsala například bloggerka Protivná blondýna. Zahradní nábytek či koupelnové doplňky nabízí Slevomat – nejznámější slevový server v Česku - jen za ceny snížené o řadu procent.

To může působit do značné míry jako klamání zákazníka: žádná původní cena totiž neexistuje.

„Mrzí nás, že vybrané ceny zboží mohou působit zavádějícím způsobem, ale původní ceny jsou takové, za které se výrobky v dané kvalitě na trhu v Česku skutečně prodávají. Proto jsme naše reálné prodejní ceny chtěli konfrontovat s těmito běžnými cenami pomocí slev,“ tvrdí ředitelka Slevomatu Marie Chytilová.

Stránky bez kontaktu i cen

Že Markus Pedriksen není žádná tradiční zahraniční firma, napadne i návštěvníka jeho internetových stránek.

Chybí na nich jakýkoliv kontakt nebo odkaz na původ zboží, výrobnu a podobně. Na webu jsou pouze kategorie zboží, jejich fotografie a stručný popis. Ale ceny chybí. Stejně tak náznak jakékoliv provázanosti se serverem Slevomat.

Nábytek značky Markus Pedriksen.

Rozdíl oproti privátním značkám obchodních řetězců je v tom, že ony se k těmto výrobkům hlásí. 

Slevomat však nyní tvrdí, že ani on ohledně této obchodní strategie nikdy nic netajil.

„Pojem privátní značky je na českém trhu dlouhou dobu znám a bývá součástí obvyklých obchodních modelů. Nejinak je tomu u značky Markus Pedriksen, která patří společnosti Slevomat. Tento fakt nikdy nebyl zákazníkům zatajován. Naši registrovaní uživatelé se mohou podrobnosti o značce a jejím původu dozvědět například z newsletteru, který pravidelně zasíláme,“ říká šéfka firmy Chytilová.

Slevomat nyní přiznal, že dodavatelů pro Markuse Pedriksena je několik.

„Výrobci jsou různí z různých zemí, záleží na konkrétním typu výrobku,“ dodává mluvčí Slevomatu Tomáš Holý.

Autor: