Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Slevové portály měly díky Vánocům rekordní tržby

Ekonomika

PRAHA - Slevové servery v prosinci utržily rekordních 315 milionů korun, což je ve srovnání s loňským prosincem zhruba šestinásobek. Největší poptávka je před vánočními svátky po slevových poukázkách na zboží a různé relaxační pobyty.

Pivní lázně v Rackové na Zlínsku foto: ČTK

Vyplývá to ze statistik portálu Skrz.cz, který shromažďuje nabídky tuzemských slevových serverů, jejichž popularita od loňského jara v Česku rychle roste.

ČTĚTE TAKÉ:

"Prosinec je nejsilnějším měsícem v roce, protože vouchery jsou ideálními dárky na poslední chvíli, což si ještě před rokem mnoho lidí neuvědomovalo a navíc byla ještě nedůvěra v předplacené vouchery. Očekáváme, že konečná čísla budou ještě vyšší, protože mnoho lidí bude nakupovat poukázky skutečně až na poslední chvíli," uvedl ředitel portálu Skrz.cz Petr Kováčik.

Tržby slevových serverů podle Kováčika rostly průběžně celý rok, v posledních týdnech roku se ale zvýšily výrazně rychlejším tempem. "Pokud bychom očistili čísla od přirozeného meziměsíčního růstu slevového trhu, tak v roce 2010 prodaly slevové servery v prosinci o 39 procent více zboží a služeb než v běžném měsíci a v letošním prosinci o 27 procent," uvedl.

V Česku nyní funguje přes 250 slevových portálů. Jejich služeb využily dvě třetiny tuzemské internetové populace, která čítá bezmála šest milionů lidí. Za celý rok 2010 obor slevových portálů podle odhadu Michala Hardyna z portálu SlevyDnes.cz vykázal tržby 400 milionů korun.

Letos odborníci předpokládají nárůst tržeb z hromadných internetových slev na tři až čtyři miliardy korun. Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí určitý počet zákazníků. Lidé získají slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Vánoční nákupní horečka na internetu v těchto dnech vrcholí a lidé jen za poslední dva týdny před Vánocemi v tuzemských internetových obchodech podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci utratí přibližně 4,1 miliardy korun.

Například na obchodním portálu Aukro.cz se v neděli 11. prosince prodalo zboží za 27 milionů korun. Internetové obchody ve vánočním období vytvářejí více než třetinu svých ročních obratů, tedy přibližně 14 miliard korun z pro letošek odhadovaných 37 miliard korun.

Autoři: ,

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...