9. června 2015 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Slováci dostali posledního 'elefanta'. Škoda dokončila zakázku za dvě miliardy

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v... | foto: Škoda Vagonka
OSTRAVA/BRATISLAVA Škoda Vagonka dokončila svoji největší zakázku pro slovenské dráhy. Dodala poslední z devíti patrových souprav, které si tamní dopravce objednal především pro příměstské linky. Jde o vlaky vycházející z modelu City Elefant, který jezdí i po českých kolejích.

Obchod má hodnotu přesahující dvě miliardy korun. Poslední elektrický vlak dorazil podle informací serveru Lidovky.cz na Slovensko začátkem dubna a zapojil se do ostrého provozu.

„Prvního dubna jsme soupravu předali v Nových Zámcích a v současnosti slouží v okolí Bratislavy,“ popsal obchodní ředitel Škody Vagonka Ivo Gurňák. Tento ostravský podnik patří do skupiny Škoda Transportation.

Soupravy s označením 671, složené ze tří vozů, si Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala před dvěma lety. Nejprve jeden vlak, o několik měsíců později pak dopravce využil opci na dalších osm strojů.

Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v Česku jako City Elefant.
Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v Česku jako City Elefant.

Slováci se tak rozhodli poté, co jim Evropská komise kývla na projekt modernizace příměstské vlakové a regionální dopravy v hodnotě 170 milionů eur.

„K uplatnění opce došlo vzhledem ke krátkým termínům dodání vlaků. První vozy mají být dodány na podzim 2014, poslední v říjnu 2015,“ popsala před necelými dvěma lety mluvčí slovenských drah Jana Morháčová.

K dokončení kontraktu došlo o několik měsíců dříve. Vlaky měly podle původního záměru zamířit hlavně na příměstské linky v okolí Trenčína, Žiliny a Košic.

Soupravy vycházejí mimo jiné ze staršího dvoupodlažního modelu 471 známějšího pod označením City Elefant.

Železniční společnost Slovensko si jeho novější verzi objednalo poprvé už v roce 2010. Během dvou let směřovalo na východ deset souprav. V roce 2013 pak následovala další smlouva na výše zmíněnou zakázku - devět kusů stejného modelu.

Celkem ZSSK za vlaky ze Škodovky utratí 4,6 miliardy korun.

 

  • 0Diskuse
Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz