Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Slováci dostali posledního 'elefanta'. Škoda dokončila zakázku za dvě miliardy

Slovensko-cest

  6:00
OSTRAVA/BRATISLAVA - Škoda Vagonka dokončila svoji největší zakázku pro slovenské dráhy. Dodala poslední z devíti patrových souprav, které si tamní dopravce objednal především pro příměstské linky. Jde o vlaky vycházející z modelu City Elefant, který jezdí i po českých kolejích.

Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v Česku jako City Elefant. foto: Škoda Vagonka

Obchod má hodnotu přesahující dvě miliardy korun. Poslední elektrický vlak dorazil podle informací serveru Lidovky.cz na Slovensko začátkem dubna a zapojil se do ostrého provozu.

„Prvního dubna jsme soupravu předali v Nových Zámcích a v současnosti slouží v okolí Bratislavy,“ popsal obchodní ředitel Škody Vagonka Ivo Gurňák. Tento ostravský podnik patří do skupiny Škoda Transportation.

Soupravy s označením 671, složené ze tří vozů, si Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala před dvěma lety. Nejprve jeden vlak, o několik měsíců později pak dopravce využil opci na dalších osm strojů.

Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v...
Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v...

Slováci se tak rozhodli poté, co jim Evropská komise kývla na projekt modernizace příměstské vlakové a regionální dopravy v hodnotě 170 milionů eur.

„K uplatnění opce došlo vzhledem ke krátkým termínům dodání vlaků. První vozy mají být dodány na podzim 2014, poslední v říjnu 2015,“ popsala před necelými dvěma lety mluvčí slovenských drah Jana Morháčová.

K dokončení kontraktu došlo o několik měsíců dříve. Vlaky měly podle původního záměru zamířit hlavně na příměstské linky v okolí Trenčína, Žiliny a Košic.

Škoda Transportation chce přeprodat dluh Prahy za tramvaje

Soupravy vycházejí mimo jiné ze staršího dvoupodlažního modelu 471 známějšího pod označením City Elefant.

Železniční společnost Slovensko si jeho novější verzi objednalo poprvé už v roce 2010. Během dvou let směřovalo na východ deset souprav. V roce 2013 pak následovala další smlouva na výše zmíněnou zakázku - devět kusů stejného modelu.

Celkem ZSSK za vlaky ze Škodovky utratí 4,6 miliardy korun.

 

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!