12. srpna 2012 7:07 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Služby České pošty? Skřípe
jen doručování balíků

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Pošta. Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pošta. Ilustrační foto. | foto: Lidové noviny
PRAHA Česká pošta bodovala v testu amerických ekonomů, jaké jsou ale zkušenosti jejich českých zákazníků? Server Lidovky.cz vyzval čtenáře, aby se svěřili se svými zkušenostmi s tímto státním podnikem. A jaké byly výsledky naší ankety? Podívejte se.

Čtenáři se vesměs přiklonili k názoru, že služby České pošty jim vyhovují a s doručováním žádné problémy nezažili. Kladné zkušenosti zažilo s poštou téměř 60 procent lidí, kteří se hlasování zúčastnili.

Své zážitky a připomínky k doručování zásilek mohli čtenáři zasílat také přímo do redakce. V takovém případě se ale názory na služby České pošty od hlasování na webu diametrálně odlišovaly.

Emaily došlé v rámci této ankety do jednoho poštovní servis kritizovaly. Čtenáři se ostře pouštěli zejména do způsobu doručování balíků. Vadí jim také ceny poštovného.

ČTĚTE TAKÉ:

„V době bezplatného mailu a mobilních telefonů se vám neustále snaží dodávat balíky zrovna v době, kdy nejste doma. Nebo ještě hůř: vy doma jste, nikdo nezazvoní a vy máte v kaslíku lístek, že vámi očekávanou zásilku si můžete vyzvednout až v 17 hodin na poště,“ píše například Jan Pavlis.

Z USA za 10 dnů, pak měsíc ve skladišti

Mnoho zahraničních zásilek ze zemí mimo EU na základě nových pravidel podléhá clu. A právě proclení zboží, objednaného zejména ze Spojených států, značně prodlužuje jeho doručení.

„Dochází tak k paradoxní situaci, že balík se dostane přes půl světa za 10 dní a pak přes měsíc čeká v nějakém skladišti v Praze, než se k němu uráčí dopracovat celníci. A může se taky stát, že nikdy nedorazí,“ stěžuje si Radek Blažek.

Česká pošta: Taková anketa je nefér

Server Lidovky.cz žádal Českou poštu o vyjádření ke stížnostem jejich zákazníků. Státní podnik ale reagovat odmítl. Takový druh ankety totiž považuje za „laciný“.

„Vyzvat čtenáře, kdy nenapíše ten spokojený, aby poště natrhli triko, mi nepřijde fér,“ odpověděl Ivo Mravinac, šéf komunikace České pošty.

Anketa

Souhlasíte s výsledkem amerického testu? Jsou služby České pošty skutečně kvalitní?

Ano, žádný problém jsem s ní neměl/a. 559
Ne, Česká pošta má co dohánět. 836
Nevím. 24

Česká pošta s dobrým výsledkem prošla nedávným testem skupiny amerických ekonomů. Ti odeslali falešné dopisy neexistujícím podnikům na vymyšlených adresách ve 159 zemích a rok počkali, které z nich se vrátí zpátky odesilateli - profesorovi Rafaelu LaPortaovi z Dartmouth College.

ČTĚTE VÍCE:

Do roka se LaPortaovi vrátilo 59 procent dopisů, ovšem během 90 dní se vrátily z pouze čtyř zemí - krom USA také České republiky, Salvadoru a Lucemburska.

Naopak v 16 státech dopisy nadobro zmizely. Například v Rusku, Tádžikistánu, Kambodži a hned několika zemích v Africe.

mevMartin Nevyhoštěný
  • 4Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz