16. dubna 2012 18:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Sociální sítě urychlují šíření
negativních zpráv o firmách

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Facebook, ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Facebook, ilustrační foto | foto: Lidové noviny
PRAHA Sociální sítě, jako je například Facebook či Twitter, výrazně urychlují šíření negativních zpráv o firmách. Více než polovina tuzemských uživatelů Facebooku by totiž prostřednictvím této nejpopulárnější sociální sítě sdílela negativní zákaznickou zkušenost a více než třetina uživatelů by se vyjádřila prostřednictvím diskuzních fór.

Vyplývá to z výzkumu, který pro agenturu PR.Konektor provedla společnost NMS Market Research.

ČTĚTE DÁLE:

Negativní zprávy na internetu můžou ohrozit dobré jméno firmy

"Šíření negativních zpráv na internetu může představovat vážnou hrozbu vedoucí k ohrožení dobrého jména společnosti. Monitoringem sociálních médií a pohotovou reakcí lze často zabránit větším škodám. Veřejnost také vnímá spíše pozitivně, když s ní firma komunikuje," sdělil Rostislav Starý z agentury PR.Konektor.

Výzkumu se zúčastnilo 524 respondentů a odborníci zjišťovali, jak by se zachovali při nálezu myši zapečené v bochníku chleba. Osobně by se o tom svým přátelům a známým zmínilo 59 procent dotázaných a 60 procent uživatelů Facebooku by tuto zkušenost sdílelo právě prostřednictvím této sociální sítě. Prostřednictvím Twitteru by tuto nepříjemnou zkušenost oznámilo 26 procent jeho uživatelů a na Google+ 13 procent.

Sociální sítě přitom podle průzkumu společnosti Accenture hrají v Česku stále důležitější roli při nákupu zboží a služeb. "Zhruba 85 procent respondentů hledá informace o firmách a jejich službách na internetu, 47 procent jich věnuje pozornost hodnocení služeb uživateli sociálních sítí a 20 procent pravidelně sděluje své osobní zkušenosti s nákupem zboží a služeb na sociálních sítích," uvedli autoři průzkumu.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Počet Čechů, kteří využívají sociální sítě, rychle roste. Na celosvětově nejrozšířenější sociální síti Facebook bylo loni v říjnu registrováno už 3,3 milionu českých uživatelů, jejich počet se meziročně zvýšil o půl milionu. Na Twitteru loni na podzim bylo 45 000 Čechů a na profesní síti LinkedIn 170 000 lidí Česka.

Lidovky.cz, ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Volkswagen Touran 1,4 TSI
Volkswagen Touran 1,4 TSI

r.v. 2013, naj. 195 343 km, CNG + benzín
289 900 Kč (s DPH)

Najdete na Lidovky.cz