8. prosince 2015 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Média

Solidární kampaň bez podpisu. Kdo po
celé Praze vyvěsil Je Suis Paris?

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 13Diskuse
Kampaň Je Suis Paris, která je vidět po celé Praze, si zadal majitel a... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kampaň Je Suis Paris, která je vidět po celé Praze, si zadal majitel a... | foto:  František Vlček, MAFRA
PRAHA Černý podklad a na něm bílý nápis Je Suis Paris už řadu dní provázejí Pražany při cestách hlavním městem téměř na každém kroku. Výraz solidarity s obětmi a pozůstalými nedávných teroristických útoků v Paříži je vidět na desítkách míst: v kioscích či na billboardech u hlavních silničních tahů.

Pod plakáty se vzkazem „Já jsem Paříž“, který po akci Islámského státu ve francouzské metropoli zaplavil sociální sítě, ale chybí podpis či jiná stopa vedoucí k zadavateli.

Lidovky.cz zjistily, že solidární kampaň si zaplatil sám majitel těchto reklamních ploch, tedy francouzská firma JCDecaux. Jde o společnost, která má v Praze dlouholetý monopol na pronájem maloformátové reklamy.

„Vzhledem k tomu, že jsme francouzská společnost se sídlem v Paříži, je naše motivace vyjádřit solidaritu s přeživšími a pozůstalými obětí násilného teroristického činu, při kterém zemřelo 130 převážně mladých lidí, zjevná a přirozená,“ potvrdil zadání plakátů český šéf firmy Pavel Slabý.

Plakáty jsou vidět třeba u Žlutých lázní, na Jižní spojce, v Karlíně či u Smíchovského nádraží.

Bližší informace – třeba o kolik peněz firma přijde, když reklamní plochy nepronajme pro komerční účely – ale Slabý komentovat nechtěl.

„Rozhodně to není kampaň, na které bychom si chtěli vytvářet vlastní reklamu a nechceme ji proto více komentovat,“ vzkázal Slabý. Firma se po tragických událostech zachovala podobně jako v lednu, kdy solidárně zareagovala na střelbu radikálních islamistů v redakci satirického měsíčníku Charlie Hebdo.

Kampaň Je Suis Paris, která je vidět po celé Praze, si zadal majitel a provozovatel městského mobiliáře, firma JCDecaux.
Kampaň Je Suis Paris, která je vidět po celé Praze, si zadal majitel a provozovatel městského mobiliáře, firma JCDecaux.

Tehdy se černé plakáty s nápisem Je Suis Charlie na dva týdny objevily na 270 místech po celé Praze.

Společnost JCDecaux podepsala v roce 1994 smlouvu s hlavním městem na městský mobiliář. Do laviček, přístřešků, citylightů a dalších částí mobiliáře investovala podle svých vyjádření na 400 milionů korun. Příjmy má z pronajímání reklamy na těchto plochách. Městu za tento monopol platí deset milionů ročně.

Smlouva platí do roku 2021 a několik pražských politických reprezentací ji kritizovalo pro údajnou nevýhodnost. Nicméně žádní politici nedokázali se zástupci firmy dohodnout nějaké zásadní změny. Lidé z JCDecaux jsou podle svých slov připraveni s Prahou jednat.

  • 13Diskuse
Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Přemýšlíte co uvařit?
Přemýšlíte co uvařit?

Inspiraci a zajímavé recepty najdete na eMimino.cz