Portugalci a Španělé si v srpnu pořídili o víc než deset procent víc aut než ve stejném měsíci loňského roku. Stali se tak tahouny unijního trhu s automobily.
Prodeje v zemích EU neklesaly ani v létě a pokračovaly v růstu, který začal před dvanácti měsíci. V červenci stoupl o 5,6 procenta, v srpnu o 2,1 procenta. Tvrdí to statistiky Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Počet nových registrací osobních aut v zemích EU v červenci stoupl na 1,041 milionu.
PSALI JSME: |
Z velkých evropských trhů v červenci pokles zaznamenala pouze Francie (-2,6 procenta), stagnovalo Německo (-0,4 procenta), které je největším automobilovým trhem v Evropě, a Itálie (-0,2 procenta).
Lehký propad však vyrovnal už zmíněný nárůst v Portugalsku a ve Španělsku. V každé ze zemí, které se složitě vypořádávaly s tvrdými úspornými opatřeními, stoupl prodej o více než deset procent. Celkově bylo za celý srpen v osmadvaceti státech EU registrováno 688 464 nových osobních aut.
Škoda má 5 procent trhu
Lídrem na unijním trhu byla v srpnu s podílem 28 procent skupina Volkswagen.
Mladoboleslavské Škodě Auto, která je součástí německého koncernu, stoupl podíl na trhu v EU na 5,2 procenta oproti 4,3 procenta loni v srpnu. Dvojkou na trhu byl francouzský koncern PSA Peugeot Citroën s 9,8 procenta, následován konkurenční skupinou Renault, které ale prodej v srpnu klesl.
Evropští spotřebitelé v uplynulých letech kvůli recesi a rostoucí nezaměstnanosti omezovali nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Díky zlepšujícím se hospodářským vyhlídkám trh už rok pozvolna oživuje. Pokles prodeje nových osobních aut ve státech osmadvacítky ACEA zaznamenala naposledy loni v srpnu.