Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Spot Mnichovská dohoda získal bronz v Cannes

Média

  16:07
Česká reklama si po patnácti letech veze medaili z prestižní filmové a televizní kategorie mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions. Spot Národního muzea, nazvaný Mnichovská dohoda, získal bronz.

Spot Mnichovská dohoda získal v Cannes bronz. foto: Reprofoto

Podle Reného Ježe, který reprezentuje společnost FLEmedia, oficiálního zástupce festivalu pro ČR, je bronzové ocenění velkým úspěchem české reklamy. "V posledních pěti letech jde o největší úspěch," uvedl. Od roku 2004 získali čeští tvůrci kromě dnešního ocenění pouze dvě bronzové sošky a jedno stříbro. To si odvezla v roce 2005 agentura Leo Burnett v tiskové kategorii za sérii prací pro Národní asociaci knihoven. 

V kategorii film uspěla oceněná reklama pro Národní muzeum mezi 13 finalisty. Euro RSCG byla letos jediným českým zástupcem, který postoupil do finále. V dané kategorii mu konkurovalo dalších 3454 soutěžících.

Česká reklama si z této kategorie odvezla zatím nejvýznamnější cenu v roce 1994, kdy zde agentura Young & Rubicam získala stříbro.

Šestapadesátý ročník prestižního festivalu začal minulou neděli. Letos se o ceny ucházelo na 22.652 příspěvků, což je zhruba o pětinu méně než loni. Podle organizátorů za tím stojí ekonomická krize.

Euro RSCG je jednou z předních tuzemských reklamních agentur, v soutěži Agentura roku, kterou pořádal týdeník Strategie ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, se letos umístila na druhém místě za Mark/BBDO.

Autoři: ,