Uklízečka v důchodovém věku otírá v sešeřelém Národním muzeu vitríny, při čemž si pomáhá prachovkou a postřikem vodou. V jedné vitríně si najednou všimne vystavené listiny, která v ní vzbudí viditelný odpor. Rozhlédne se, zda ji nikdo nevidí, a na vitrínu plivne. Poté, co ji otře, uvidíme, že uvnitř je vystaven originál mnichovské dohody. Spot zval loni na výstavu k 90. letům republiky.
Reklamu vyrobila pro Národní muzeum agentura Euro RSCG Prague, která s ní slavila úspěch už v několika národních i mezinárodních soutěžích.
Spot vyhrál v letošním ročníku mezinárodního festivalu společensky odpovědné reklamy Duhová kulička ve Zlíně, získal Zlatou pecku ve stejnojmenné soutěži Asociace českých reklamních agentur a dostal nominaci v soutěži ADC*E, celoevropském pokračování tuzemských kreativních cen Louskáček (už ale bez zisku ceny). Nyní má šanci bojovat o cenu v Cannes.
Kategorie filmové a televizní reklamy je považována za prestižní či královskou disciplínu canneského festivalu. Česká reklama v ní svůj největší úspěch zažila v roce 1994, kdy zde stříbrného lva získal spot agentury Young & Rubicam pro zubní pastu Colgate, nazvaný Marfuša.