25. listopadu 2014 17:26, aktualizováno  21:41 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Staropramen otevírá po Potrefené
huse Naši hospodu, chce na ‚venkov‘

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Staropramen chystá nový druh restaurací, řetězec zařízení s názvem Naše hospoda. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Staropramen chystá nový druh restaurací, řetězec zařízení s názvem Naše hospoda. | foto: Pivovary Staropramen, archivní foto
PRAHA Patnáct let provozují Pivovary Staropramen svůj franšízový koncept značkových restaurací Potrefená husa. Teď přichází s novou značkou. Dvojka pivovarnického trhu zahájila provoz prvních čtyř stylových zařízení s názvem Naše hospoda. Celkem jich mají vzniknout desítky.

Čepovaným pivem navazuje na Potrefené husy, ale liší se stylem i nabízeným jídlem. Nový koncept je určen především pro regiony a hospody. Ve Staropramenu uvádějí, že míří na zákazníka, který si „návštěvu hospody spojuje zejména se správně ošetřeným pivem a dobrým jídlem, vyhledává poměr cena/kvalita a není mu lhostejné prostředí“.

ČTĚTE TAKÉ

Na rozdíl od rozsáhlého menu v Potrefených husách má Naše hospoda nabízet jednoduchou, ale kvalitní gastronomii.

Staropramen chystá nový druh restaurací, řetězec zařízení s názvem Naše hospoda.
Staropramen chystá nový druh restaurací, řetězec zařízení s názvem Naše hospoda.

V případě Naší hospody se ale nejedná o franšízu, Staropramen si diktuje méně striktní pravidla. Provozovatel bude mít volnější ruku. Vybraný podnik ale projde kompletní proměnou, získá jednotný interiér včetně nového nábytku a výčepu. Jednotná bude také uniforma personálu nebo grafická podoba jídelních lístků. Zapojené hospody bude Staropramen prezentovat na svém webu.

Patnáct let po Huse

Takto předělané hospody už fungují v rámci zkušebního provozu čtyři. Dvě v Praze a pak v Pardubicích a Hradci Králové. „Ve srovnání s minulostí jim významně narostla návštěvnost. Obzvlášť nás to těší u těch mimopražských, protože koncept byl navrhnutý především pro regiony,“ říká Jan Trochta, manažer značkových restaurací společnosti Pivovary Staropramen.

Pivovar, který patří do skupiny kanadsko americké společnosti Molson Coors, představil nový koncept v době, kdy si připomíná 15 let od otevření první Potrefené husy. Tyhle restaurace za tu dobu obsloužily tři miliony zákazníků a staly se motivací pro podobné projekty dalších pivovarů.

Své restaurace mají i ostatní

V Česku dnes funguje 29 Potrefených hus, třicátá je na Slovensku. Staropramen má striktní podmnky pro výběr provozovatelů (franšízantů). Neplatí co restaurace, to jiný provozovatel. Třicítku restaurací totiž provozuje podle podmínek pivovaru 18 podnikatelů. Připravuje se otevření dalších dvou Potrefených hus.

Pivovary se snaží vlastní koncepcí restaurací s vlastními značkami oživit stagnující prodej točeného piva. Lídr trhu Plzeňský Prazdroj má pod kontrolou například restaurace Pilsner Urquell original restaurant, Heineken se stará o Šalandy, Budvar o Budvarky a rozšíření svých restaurací ohlásil nedávno i humpolecký Bernard.

Miroslav Petr, Lidovky.cz
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz