Na úterní tiskové konferenci to uvedli ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška a zástupci agentury. Akce bude dosud největší propagací domácí turistiky, 85 procent nákladů pokryjí evropské fondy.
"Kampaň přichází zrovna v době, kdy je potřeba znovu podpořit zájem Čechů o cestování po České republice," uvedl ministr. Zvukové a obrazové spoty se budou objevovat od května do října mimo jiné na Nově, Primě a v Rádiu Impuls.
Podle průzkumu CzechTourismu plánuje na letošek tuzemskou dovolenou téměř 60 procent Čechů, dalších deset procent váhá. Právě jejich rozhodování má ovlivnit reklama. Vondruška odhaduje, že by se letos i díky kampani mohl zvýšit počet tuzemských dovolených Čechů meziročně o deset procent.
Pestrá směsice zážitků
"Českou republiku představíme především prostřednictvím aktivit, které se zde dají podnikat," řekla vedoucí projektu z CzT Markéta Chaloupková.
Kampaň prý proto tentokrát vynechá známá fakta, jako je malá cestovní vzdálenost nebo absence jazykové bariéry, a zaměří se na propagaci "pestré směsice zážitků". Terčem budou všechny věkové skupiny, od mládeže přes rodiny s dětmi po seniory. Podle Chaloupkové stále u řady lidí převládá pocit, že tuzemská dovolená nedosahuje stejné prestiže jako rekreace v cizině. "I to chceme naší akcí změnit," řekla.
Češi a dovolenáPočet dovolených českých občanů (v milionech, pobyty o čtyřech nocích a delší ): 2009: 5,9 tuzemsko - 4,5 zahraničí |
Reklamní kampaň "Dovolená v Česku - to letí!" má mimo jiné pomoci mikroregionům, pro jejichž obyvatele je cestovní ruch téměř jediným zdrojem obživy.