Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Stát láká Čechy na dovolenou v tuzemsku. Spouští kampaň

Ekonomika

  14:37aktualizováno  15:44
PRAHA - Státní agentura CzechTourism podpoří domácí cestovní ruch marketingovou kampaní v televizi, rozhlase, tisku a na internetu. Na reklamu má připraveno více než 70 milionů korun.

Na úterní tiskové konferenci to uvedli ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška a zástupci agentury. Akce bude dosud největší propagací domácí turistiky, 85 procent nákladů pokryjí evropské fondy.


"Kampaň přichází zrovna v době, kdy je potřeba znovu podpořit zájem Čechů o cestování po České republice," uvedl ministr. Zvukové a obrazové spoty se budou objevovat od května do října mimo jiné na Nově, Primě a v Rádiu Impuls.


Podle průzkumu CzechTourismu plánuje na letošek tuzemskou dovolenou téměř 60 procent Čechů, dalších deset procent váhá. Právě jejich rozhodování má ovlivnit reklama. Vondruška odhaduje, že by se letos i díky kampani mohl zvýšit počet tuzemských dovolených Čechů meziročně o deset procent.

Pestrá směsice zážitků
"Českou republiku představíme především prostřednictvím aktivit, které se zde dají podnikat," řekla vedoucí projektu z CzT Markéta Chaloupková.


Kampaň prý proto tentokrát vynechá známá fakta, jako je malá cestovní vzdálenost nebo absence jazykové bariéry, a zaměří se na propagaci "pestré směsice zážitků". Terčem budou všechny věkové skupiny, od mládeže přes rodiny s dětmi po seniory. Podle Chaloupkové stále u řady lidí převládá pocit, že tuzemská dovolená nedosahuje stejné prestiže jako rekreace v cizině. "I to chceme naší akcí změnit," řekla.

Češi a dovolená

Počet dovolených českých občanů (v milionech, pobyty o čtyřech nocích a delší ):

2009: 5,9 tuzemsko - 4,5 zahraničí
2008: 4,9 tuzemsko - 5,0 zahraničí
2007: 4,9 tuzemsko - 4,5 zahraničí

Ministr připomněl, že v době krize se domácí cestovní ruch stal rostoucím protipólem klesající příjezdové i výjezdové turistiky. Zatímco počet dovolených Čechů v tuzemsku loni vzrostl téměř o pětinu, o dovolenou v zahraničí zájem klesl.

Reklamní kampaň "Dovolená v Česku - to letí!" má mimo jiné pomoci mikroregionům, pro jejichž obyvatele je cestovní ruch téměř jediným zdrojem obživy.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!