Naopak, dalšího zvýhodnění by se mělo dostat jinému fosilnímu palivu – stlačenému zemnímu plynu CNG, na který jezdí v Česku mnohonásobně méně aut a plnicích stanic je oproti LPG sotva desetina.
Zemní plyn přitom zažívá z malých čísel téměř raketový start ve využití v osobních i užitkových autech nebo autobusech.
ČTĚTE TAKÉ: |
Připravovaný Národní akční plán čisté mobily sice LPG krátce zmiňuje, jenže podporu pro rozvoj infrastruktury, například možnost čerpání dotací na rozšíření počtu plnicích stanic nebo pořízení vozů, popisuje jen v případě CNG, případně do budoucna jeho zkapalněné verzi LNG.
Distributoři LPG mluví o diskriminaci.
„Plynárenské firmy, které propagují CNG, jsou ekonomicky silnější než my, mají větší vliv. Chceme ale, aby LPG bylo u nás bráno jako plnohodnotné alternativní palivo, jako je tomu jinde v Evropě,“ řekl LN Jiří Karlík, předseda České asociace LPG a zástupce společnosti Primagas, která patří společně s firmou Flaga a Kralupol k trojici největších distributorů LPG u nás.