Svaz dnes kritiku zveřejnil na svém webu. "Na základě analýzy jsme nuceni konstatovat, že dokument je defenzivní, nezajišťuje potřebný rozvoj dopravní infrastruktury, je tudíž pro nás neakceptovatelný a jsme nuceni jej odmítnout," napsal v otevřeném dopise prezident SPS Václav Matyáš ministrovi dopravy Vítovi Bártovi.
Čtěte také |
Materiál vznikl na ministerstvu dopravy na základě konzultací s Asociací krajů, Státním fondem dopravní infrastruktury, přepravci a dopravními odborníky. Výhrady vůči návrhu už vyjádřil například Jihočeský kraj nebo Svaz dopravy ČR.
Plánované financování superkoncepce
Superkoncepce počítá mimo jiné například s rozvojem staveb na základě partnerství veřejného sektoru a soukromého kapitálu (takzvané PPP projekty). Tímto způsobem mají vzniknout dvě nové části pražského okruhu, úprava dálnice D1 v úseku Mirošovice-Kývalka a nové silniční úseky D3 Veselí nad Lužnicí-Třebonín a R35 Opatovice-Mohelnice.
"Předložená 'Superstrategie dopravy' předpokládá v optimistické variantě do roku 2025 vybudování 480 kilometrů dálnic a rychlostních komunikací, což není ani polovina z rozsahu, který je potřebný pro dokončení páteřní sítě komunikací," uvedl šéf stavařského svazu. Návrh je podle Matyáše navíc v rozporu s politikou územního rozvoje ČR, kterou už schválila vláda.
Chybějící peníze vybere stát od řidičů
Chybějící peníze na dopravní výstavbu by státu mohlo přinést podle již dříve zveřejněného návrhu SPS například zdražením dálničních kuponů či rozšíření silniční daně i na soukromá vozidla.
Čtěte také |