20. února 2014 11:12 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Džusy z koncentrátu už netáhnou,
Kofola bude lisovat ovoce s Mangaloo

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Fresh bar Mangaloo – ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Fresh bar Mangaloo – ilustrační foto. | foto: facebook.com/mangaloo
PRAHA Výrobce nealkoholických nápojů Kofola koupil společnost Mangaloo, která v 17 barech nabízí čerstvé ovocné a zeleninové šťávy, saláty či polévky. Díky akvizici má Kofola již celkem 37 takzvaných fresh barů a stala se v této rostoucí kategorii jedničkou na trhu.

Obě firmy dohodu oznámili na tiskové konferenci, detaily obchodní transakce ale nechtějí zveřejňovat. Již na konci roku 2012 Kofola koupila síť fresh barů UGO.

Kofola již v minulosti džusy vyráběla, ale přestala s tím, protože se firmě tato kategorie nealkoholických nápojů nezdála dost atraktivní. Značky džusů je podle šéfa Kofoly Jannise Samarase na rozdíl od jiných kategorií nealka velmi těžké profilovat. Jejich prodeje v Česku v posledních třech letech klesly zhruba o třicet procent.

Prodeje krabicových džusů vyráběných převážně z koncentrátu v Česku v posledních letech výrazně klesají, naopak trh s čerstvými šťávami rychle roste. Sítě UGO a Mangaloo jen za poslední rok spotřebovaly suroviny za 40 milionů korun, předloni to bylo o osm milionů méně, před čtyřmi roky o 15 milionů méně.

Společnost Mangaloo založili v roce 2006 podnikatelé Michal Kreuter a Martin Cepr. Za posledních šest let síť více než zdvojnásobila počet svých poboček z osmi na 17. Pět barů funguje na bázi franšízy.

V loňském roce firma otevřela tři nové bary. Obrat firmy se pohybuje okolo 100 milionů korun. Mangaloo nyní provozuje pobočky v Praze, Plzni, Opavě, Hradci Králové a Pardubicích.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je součástí skupiny Kofola, jednoho z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě.

Skupina má na čtyřech zemích celkem sedm výrobních závodů. Zaměstnává celkem 2200 lidí. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Loni v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit a v říjnu oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro tuzemské maloobchody a gastronomii.

Lidovky.cz, ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na Lidovky.cz