12. prosince 2008 12:03 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Aktuality

Střední třída je spíše vyšší

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 6Diskuse
Volkswagen Passat R36. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Volkswagen Passat R36. | foto: Volkswagen
Rozmanitost segmentu střední třídy je větší než kdykoliv předtím. To je zárukou, že si z nabídky vybere snad každý.

Komfortní, prostorný, sportovní, stylový, prémiový, úsporný, rychlý. To všechno jsou vlastnosti, které můžete v nabídce automobilů střední třídy v různých kombinacích nalézt. Na českém trhu je přibližně třicet modelů řadících se do tohoto segmentu a většinou se nabízejí s karoseriemi sedan, které doplňuje i praktičtější kombi. Nechybí ale modely s pětidveřovou karoserií, které stojí někde mezi.

Současný automobil střední třídy má délku od přibližně 4,5 do 4,8 metru a rozvor od nějakých 2,7 metru. Ale ani když se nějaký automobil vejde do těchto rozměrů, neznamená to automaticky, že se jedná o model střední třídy, protože důležitá je také použitá technika a celkových charakter automobilu. Typickým příkladem v tomto směru je Škoda Octavia nebo Citroen C4 Sedan, které i přes rozměry vozu středního segmentu stále zůstávají modely nižší střední třídy.

Střední třída na českém trhu letos ve srovnání s rokem 2007 mírně roste. Letos jí patří přibližně 6 procent celkových registrací osobních automobilů včetně jejich derivátů homologovaných v segmentu N1, tedy s možností odpočtu DPH. Nutno dodat, že oficiální statistiky uvádějí tržní podíl přibližně 13 procent, ovšem v nich je do této skupiny vozů řazena také Škoda Octavia.

Mnoho hlavních hráčů tohoto segmentu prodělalo v minulých dvou letech generační obměny nebo alespoň modernizace. Právě střední třída díky tomu v současnosti nabízí moderní techniku i vysokou míru bezpečnosti na úrovni doby. Jen v letošním roce se představilo například Audi A4, Honda Accord, Citroen C5 nebo Renault Laguna. Modernizace podstoupily vozy jako třeba BMW řady 3, Subaru Legacy, Peugeot 407 nebo KIA Magentis. Již počátkem příštího roku se očekává zahájení prodeje nové generace Toyoty Avensis či Opelu Insignia.

Tradičním lídrem tohoto segmentu je v České republice Volkswagen Passat, který těží ze silné pozice své značky s oblasti fleetového prodeje firemním zákazníkům. Za pozornost stojí také oblíbenost modelů prémiových značek řadících se do této kategorie. Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes třídy C jsou mezi prvními šesti modely.

Silnou stránkou automobilů střední třídy je ve srovnání s nižšími segmenty vyšší úroveň bezpečnosti, komfortnější jízda a také většinou modernější technika. S výjimkou francouzských vozů je zde standardem například víceprvková zadní náprava. Samozřejmostí i u základních modelů je v této třídě často stabilizační systém.

  • 6Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz