19. srpna 2010 16:36 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Tatra chystá expanzi. Představila
nové verze svých nákladních aut

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Tatra T810 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tatra T810 | foto: TATRA, a.s.
KOPŘIVNICE Automobilka Tatra dnes představila na zkušebním polygonu nové vylepšené verze některých typů nákladních automobilů. Zákazníkům ukázala nový model civilní verze T 810, nový hasičský speciál R 32 a sklápěč TERRNO 1 - FACELIFT.

Automobilka je nyní bude prezentovat na sérii propagačních akcí v ČR, Slovensku, Maďarsku a Polsku.

Podle marketingového ředitele Tatry Martina Najzra jsou vozy stavěné podle požadavků zákazníků. Mají proto řadu vylepšení. "Už jsme sice nějaké vozy prodali, ale teď s nimi opravdu jdeme prorazit na trh," řekl ČTK Najzr.

Tatra Terrno 1 Facelift

Nová civilní verze Tatry T 810 je například určena pro stavební firmy při budování infrastruktury. "Navazuje na velmi úspěšný projekt vojenského vozidla. Žádné jiné auto ve středně těžké hmotnostní kategorii nemůže při celkové hmotnosti 15,5 tuny nabídnout tři hnané nápravy. Díky tomu je tato verze výjimečná svými jízdními vlastnosti nejen v terénu," přiblížil Najzr.

Zvedač FACELIFT má zejména modifikovanou kabinu a elektronické řazení Norgren. Hasičský speciál R 32 je určen pro záchranné sbory. Tatra zatím nemá stanoveno, kolik by chtěla nových vozů prodat. "Jsme na začátku.

Budeme reagovat na požadavky zákazníků. Ale účastníme se průběžně výběrových řízení. Z obchodního hlediska ale nechceme prozrazovat jakých," podotkl marketingový ředitel. Podle něho se ale úspěšně rozvíjí spolupráce s americkým výrobcem vojenských vozidel Navistar Defense, se kterým vyvíjejí první společné vozidlo pro kanadské ozbrojené síly.

Hasičská Tatra CAS 30

Jízdní vlastnosti nové verze Tatry T 810 chválil během propragačních jízd i známý jezdec Karel Loprais. "Je to zase jiná kategorie, proto se může uplatnit. Auto má velké výhody, do těžkého terénu je vynikající," konstatoval Loprais.

Vedení kopřivnické Tatry chce dostat věhlasnou automobilku po několika problémových letech zpátky na výsluní. Pomoci k tomu má expanze firmy do Ruska a na dalších světových trzích. Firma za poslední dva roky vykázala ztrátu zhruba 1,3 miliardy korun. Navíc se musela letos v březnu za více než miliardové úvěry zaručit bankám celým podnikem.

Lidovky.cz, ČTK
  • 4Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz