Internetové stránky televize Nova prošly koncem týdne výraznou změnou vizáže. S novým designem si však jeho tvůrci hlavu příliš nelámali a využili toho, co už nějaký čas funguje ve světě. Nový web totiž jakoby z oka vypadl portálu americké televizní stanice CBS.
Na podobnost obou stránek upozornil v sobotu na svém Google+ profilu programátor Radovan Paška a ihned tak rozpoutal debatu na sociálních sítích. Hranici, kde končí inspirace a začíná prosté kopírování, totiž nelze pevně určit.
Už na první pohled je ale zřejmé, že oba weby se liší jen v detailech. Celkový koncept je identický, rozdíly lze najít pouze ve volbě písma, či dominantní barvy. Americká CBS přitom nepatří do mediálního domu společnosti CME, která Novu vlastní.
Nejedná se ani o využití grafické šablony, protože zdrojový kód srovnávaných stránek je velmi odlišný. Nová webová prezentace Novy tak vznikla nezávisle na své americké předloze.
Server Lidovky.cz požádal televizi o vyjádření, ta však žádné informace poskytnout nehodlá. Mluvčí Novy Marie Fianová byla v neděli dotazem nejprve zaskočená, později zarážející podobnost obou webů komentovat nechtěla. „Nebudeme se k tomu vyjadřovat,“ uzavřela mluvčí nejsledovanější české televize.
Ze stránek mizí kritické části |
Odkaz na twitterové kritiky
Další kuriozitou, která se na novém webu Novy objevila, byl odkaz na její Twitter kanál. Ten totiž nevedl na oficiální účet, ale na sbírku většinou velmi nelichotivých zmínek o této televizi shromažďovaných na „falešném“ kanálu @novacz.
Toho si ale nikdo z televize nevšiml. Po dotazu serveru Lidovky.cz televize odkaz opravila a už byl přesměrován na správnou adresu.