9. září 2013 12:48 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Tendr na prodejce dálničních známek
opět nebude, zakázku získá pošta

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Dálnice. (Ilustrační foto.) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dálnice. (Ilustrační foto.) | foto: Shutterstock
PRAHA Zakázku za 160 milionů korun za distribuci papírových dálničních známek by i příští rok měl zřejmě získat stávající dodavatel, kterým je sdružení vedené Českou poštou. Distributora kuponů nakonec bude nutné vybrat bez veřejné soutěže poté, co selhaly dva pokusy o uskutečnění standardního výběrového řízení. Návrh na jednání s poštou by měla v nejbližší době projednat vláda, řekl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Čoček.

"Pevně věřím, že to do vlády doputuje tento týden, protože zbývající čas je velmi krátký," uvedl Čoček. Fond potřebuje mít smlouvu na příští rok podepsanou do října. Kvůli nedostatku času zvažoval přímé jednání se stávajícím dodavatelem už v březnu po prvním neúspěšném výběrovém řízení, do kterého se přihlásil jediný účastník a které proto muselo být zrušené.

Zájem o veřejnou zakázku tehdy projevilo pouze konsorcium tvořené Českou poštou, Autoklubem Bohemia Asistance (ABA) a společnostmi Lekkerland a MTX. Fakticky tak podaly jedinou společnou nabídku všechny společnosti, které v Česku přichází v úvahu pro distribuci dálničních známek, uvedla ředitelka právního odboru SFDI Janka Krupičková. Podobná situace se opakovala i v případě druhého řízení, které bylo kvůli účasti jediného zájemce zrušené v polovině srpna.

Snížená provize pro dodavatele

Návrh státního fondu předpokládá snížení provize pro dodavatele o necelých 28 milionů korun proti loňskému roku. Způsob účtování provize z prodeje známek měla podle plánu státního fondu vyřešit právě zrušená výběrová řízení. Podle současné smlouvy se odměna pro distributora dálničních kuponů vypočítává jako procentní marže z nominální hodnoty prodaných a vyúčtovaných kuponů. Nově se marže pro distributora měla upravit tak, že by si uchazeči výši odměny určili sami na základě podaných nabídek, ze kterých chtěl úřad vybrat tu nejnižší. Zároveň ale stanovil maximální výši marže - 29 korun za jeden kupon.

Ceny dálničních známek:

Roční dálniční známka pro auta do 3,5 tuny stojí 1500 korun, měsíční vyjde na 440 Kč a desetidenní na 310 Kč. SFDI očekává letošní výnos z prodeje kuponů kolem 3,9 miliardy korun, tedy stejný, jako za loňský rok.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.