18. listopadu 2010 15:04 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Tesco zazářilo, 900 000
Čechů je v programu Clubcard

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Tesco | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tesco | foto: Pavel Wellner Lidové noviny
PRAHA Do nového věrnostního programu Clubcard, který na začátku září zahájil obchodní řetězec Tesco Stores ČR, se už přihlásilo více než 900.000 lidí. Při prvním vyúčtování dostanou registrovaní zákazníci poukázky na slevu v hodnotě téměř 30 milionů korun a slevové kupony v celkové výši 60 milionů korun.

Dnes to sdělila mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová. Clubcard je zatím největším z věrnostních projektů, pomocí kterých se obchodníci v Česku snaží zvýšit loajalitu zákazníků.

Tesco věrnostní program Clubcard provozuje v několika zemích a zapojily se do něj miliony lidí. Od loňského roku systém Clubcard funguje také na Slovensku, kde už karty používá několik stovek tisíc zákazníků. Česko je jedenáctou zemí, ve které byl tento projekt zahájen.

První vyúčtování přijde už v listopadu

"Zájem o Clubcard na českém trhu kopíruje úspěch programu v jiných zemích. V současné době je u nás registrováno přes 900.000 zákazníků.

Na Slovensku se za první rok existence do programu zapojilo 870.000 zákazníků, mezi něž bylo rozděleno v poukázkách na slevu přes 6,5 milionu eur (160 milionů korun)," uvedl ředitel marketingu Tesco Stores ČR Michal Štádler. První vyúčtování podle něj čeští zákazníci dostanou do konce listopadu.

Jak Clubcard funguje?

Clubcard funguje tak, že zákazníci za své nákupy v prodejnách Tesco sbírají body, které se jim zapisují na účet klubové karty. Za každých utracených deset korun dostanou lidé jeden bod v hodnotě deseti haléřů.

Po nasbírání minimálně 300 bodů obdrží peněžní poukázky a slevové kupony na nákup vybraného zboží. Při prvním vyúčtování tuto podmínku splnila zhruba polovina z více než 900.000 registrovaných zákazníků tuzemských obchodů Tesco. Lidé, kteří 300 bodů na účtu nemají, dostanou pouze slevové kupony.

Tesco získá lepší přehled o tom, jaké výrobky zákazník nejčastěji nakupuje či jak reaguje na cenové nabídky. Tomu pak firma může přizpůsobit svoji obchodní strategii i nabídku slev. Tesco při provozu věrnostního programu spolupracuje s firmami, které do jeho obchodů dodávají zboží.

"S dodavateli, kteří oceňují možnost zaměření se na konkrétní skupinu spotřebitelů, společně stanovujeme kategorie a druhy zboží a výši slev, které jsou vhodné pro zařazení jako slevový kupon," odpověděla Karasová na dotaz, zda se dodavatelé finančně podílejí na slevách.

Odborníci i někteří obchodníci tvrdí, že nejpropracovanějším věrnostním systémem v Česku je právě ten, který od září provozuje Tesco. "Podle našich zkušeností ze Slovenska odhaduji, že do jednoho roku od spuštění programu bude kartu Clubcard používat milion zákazníků. Jedná se o střízlivý odhad, reálně může tento počet dosáhnout až na dva až 2,5 milionu zákazníků," uvedl již dříve Štádler.

Zákazníci přestávají být loajální

Tesco na tuzemském trhu spouští Clubcard v době, kdy Češi kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny. Obchodníci proto rozšiřují věrnostní programy, které nabízejí například hypermarkety Globus, Interspar či supermarkety Billa.

Hypermarkety Globus provozují věrnostní program zaměřený na rodiče malých dětí do tří let. "Náš Mimi Club má nyní zhruba 40.000 členů," řekl mluvčí Globus ČR Boris Malý. Věrnostní akce pravidelně na tuzemském trhu obnovuje firma Spar Česká obchodní společnost, která v Česku provozuje síť hypermarketů Interspar a supermarketů Spar.

Tesco na Národní

"Do našich věrnostních programů se zapojuje více než 100.000 zákazníků," sdělil jednatel Spar ČOS Martin Ditmar. Věrnostní program připravují také družstevní prodejny COOP, kterých v Česku funguje zhruba 3000.

O zákazníky pomocí věrnostních programů začala loni na podzim bojovat rovněž první tuzemská nákupní centra. Obchodních center totiž v Česku rychle přibývá, některá z nich se tak již potýkají s nízkou návštěvností.

ČTK, Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Vedoucí ekonomického oddělení

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Hl. m. Praha, Středočeský kraj

Najdete na Lidovky.cz