24. dubna 2009 15:54 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Testy

Test přes skoro celou Evropu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 25Diskuse
BMW M3 Sedan DCT. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy BMW M3 Sedan DCT. | foto: BMW
Pro cestu do Monte Carla na výstavu Top Marques jsem měl možnost vyzkoušet sportovní sedan BMW M3 s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Cílem výletu tak nebyla pouze samotná výstava, ale také cesta na ni. To byl také důvod, proč jsem M3 vracel s najetými téměř čtyřmi tisíci kilometrů. To už je slušná porce kilometrů pro důkladný test.

Na zakroucených alpských silničkách, na uzavřené testovací trati u Bělé pod Bezdězem, na přeplněných monackých silnicích, ale také na neomezených německých dálnicích se ukázala obdivuhodná přizpůsobivost sedanu M3 s dvouspojkovou převodovkou.

Nebojím se říci, že je nejlepším sedanem pro jízdu na kroucených silnicích. Má prvotřídní trakci, neustále vzrušující ochotu k zatáčení a díky vysokootáčkovému motoru také nadstandardní dynamický potenciál. Vydolovat z motoru všech 420 koní vyžaduje více řidičského umění a práce, než je tomu u přeplňovaných motorů. Ale právě to způsobuje, že odměnou je více emocí. Mně osobně na chování M3 Sedan zaujalo sladění auta jako celku a jeho citlivé a hlavně rychlé reakce. Jednoduše řečeno: to, co uděláte, má naprosto okamžitou odpověď.

Právě tyto vlastnosti, které v současnosti nemá žádný jiný podobně laděný sedan, zajišťuje, že můžete velmi přesně odhadnout dostupnou trakci a jezdit velmi rychle i s vypnutým, nebo jen částečně vypnutým, stabilizačním systémem. Na tom má podíl také diferenciál s elektronicky řízenou svorností.

Na druhou stranu, když ale nechcete s M3 Sedan jezdit po zatáčkovitých tratích rychlostmi, kterých ještě před deseti roky dosahovaly maximálně vozy Ferrari, stačí auto přepnout do civilního módu. Motor zjemní svůj projev, převodovka se zpomalí a přepne do automatického režimu. Změkčit je možné také příplatkové elektronické tlumiče. Mě se ale osvědčilo nechat je na měkkém nastavení i při sportovní jízdě na běžných silnicích. Jejich tvrdá charakteristika se hodila jen v táhlých zatáčkách hladkých německých okresek.

Po této změně se M3 chová jako jakékoliv jiné auto se samočinným řazením. Jistě, je tvrdší a v některých případech převodovka trochu zaškube, nicméně rozdíl mezi nejdravějším a naopak nejkomfortnějším projevem je opravdu nečekaný. Možná právě v tom je největší přínos nejnovější generace modelu M3 vybaveného osmiválcovým motorem ve srovnání s jeho předchůdci.

BMW M3 Sedan s dvouspojkovou převodovkou dokázalo, proč je stále považováno za etalon sportovních sedanů střední třídy. Jeho ovladatelnost a nezáludné chování při velmi sportovní jízdě nemá v daném segmentu obdoby. Je ale jasné, že jeho potenciál dokážou bezezbytku využít jen zkušenější řidiči a řidičky.

  • 25Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz