Lidovky.cz

Němci se zamilovali do Fabie, Škoda jásá

Slovensko

  9:56
MLADÁ BOLESLAV - Druhým nejprodávanějším modelem na německém trhu se v únoru stala Škoda Fabia. Její odbyt v Německu proti lednu vzrostl více než trojnásobně. Za zvýšením poptávky podle představitelů automobilky stojí především šrotovací prémie. V Německu se minulý měsíc nejvíc již tradičně prodával domácí vůz VW Golf.

Koncept vozu Škoda Fabia v úpravě designérů Škoda Auto foto: ČTK

Podle deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung se v únoru v Německu prodalo 9190 fabií a značka se stala jedničkou mezi dováženými vozy. V lednu se přitom na tamním trhu prodalo 2600 fabií, což vůz řadilo na 18. místo.

Šrotovné v Německu činí 2500 eur (zhruba 66.000 korun), automobilky navíc přicházejí s vlastními ekologickými bonusy. Škoda například uplatňuje takzvaný "bye bye bonus" ve výši osmi procent z původní ceny. Právě tyto akce jsou podle mluvčího firmy Jaroslava Černého hlavním důvodem rostoucí obliby fabie na německém trhu.

"Zvýšený zájem registrujeme i na dalších trzích, kde je zaváděno šrotovné nebo podobná opatření. Prodej roste v například v Rakousku, Francii a v poslední době na Slovensku. V Německu je to však samozřejmě nejvýraznější, je to náš hlavní zahraniční trh," řekl dnes Černý.

Škodovka jásá, šrotovné ale v dubnu dojde

Vzrostl i prodej Škody Octavia, která se v lednu v žebříčku nejprodávanějších vozů v Německu vůbec neobjevila. V únoru obsadila 19. místo. Kvůli rostoucím prodejům automobilka již dříve avizovala návrat k pětidennímu pracovnímu týdnu, další opatření v této chvíli nechystá.

"Pětidenní výroba je vlastně maximální opatření, které můžeme udělat," podotkl mluvčí. Škoda původně kvůli krizi chtěla vyrábět jen čtyři dny v týdnu až do konce června.

Půl druhé miliardy, které na ekologickou prémii vyčlenila v rámci svého druhého stimulačního balíčku německá vláda, stačí jen na 600.000 aut a podle některých dohadů budou prostředky vyčerpány už na počátku dubna. Od 30. března přitom má být šrotovné garantováno už na základě závazné kupní smlouvy, a nikoli, jako doposud, až na základě převzetí nového vozu a sešrotování starého.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.