V první šestici značek není žádná z české produkce. Na druhé pozici skončil Bud Light s prodanými 55,6 milionu hektolitrů. Třetí byla jeho sesterská značka Budweiser se 43,4 milionu. Následovaly je brazilský Skol, mexická Corona a nizozemský Heineken.
Pivo Snow vaří skupina SABMiller a jeho čínský partner China Resources Enterprises. Značky Bud Light a Budweiser vaří americký Anheuser-Busch, kterého převzal belgický gigant InBev. Vznikl tak Anheuser-Busch InBev, největší výrobce piva na světě, napsala agentura Reuters.
AB-InBev s klasifikací Plato Logic nesouhlasí. Bud Light je podle něj nejprodávanějším pivem, protože Snow představuje skupinu piv. Skupinu značky Budweiser podle AB-InBev tvoří Budweiser, Bud Light, Bud Select, Bud Light Lime a další piva. Anheuser-Busch se ale o značky Budweiser a Bud dlouhodobě na různých trzích pře s českobudějovickým Budvarem.
Čínský trh s pivem rychle roste a již překonal Spojené státy na pozici světové jedničky. Značka Snow se na prodeji piva ve společném podniku China Resources-SABMiller podílela 84 procenty. AB-InBev uvedl, že jeho značkám piva loni klesl celkový prodaný objem o 0,3 procenta. V případě jeho předních titulů Stella Artois, Beck's, Budweiser a Bud Light se ale prodej zvýšil o 2,6 procenta. Za jednotlivé značky podnik údaje nesdělil.
Přední světové značky piv v milionech prodaných hektolitrů podle Plato Logic (předběžné údaje): |
1. Snow (Čína) 61,0 2. Bud Light (USA) 55,6 3. Budweiser (USA) 43,4 4. Skol (Brazílie) 35,4 5. Corona (Mexiko) 32,7 6. Heineken (Nizozemí) 29,1 |