Pod názvem Naše adresa se budou prodávat tištěné týdeníky, v menších obcích zdarma rozdávat informační letáky. Na www.naseadresa. cz pak vzniknou portály pro každé z pokrývaných míst, zprávy i další místní informace se budou mimo jiné zanášet na interaktivní mapu oblasti. Distribuce bude probíhat i přes internetové sociální sítě, jako jsou Twitter či Facebook.
Obsah mají napůl vytvářet profesionální novináři (na úrovni okresů), napůl (v menších obcích) aktivní reprezentanti místních komunit, spolupracující externě a minimálně zpočátku zdarma. PPF je chce hledat mezi seniory, ženami na mateřské či v lokálních zájmových spolcích. „Ambicí je dát místním sociálním či zájmovým uskupením jednoduché nástroje, jimiž mohou lépe komunikovat,“ říká Gallo.
Vedle kanceláří v menších městech buduje PPF v centrech okresních měst veřejně přístupné prostory, kde se kromě přípravy zpráv bude také prodávat káva či vstupenky na místní akce.
Drobnější podnikatelé i místní byznys To vše má přinášet provize.
Další zisky má vytvářet atypická regionální inzerce na webu i v tisku, třeba ve formě slevových kuponů. „Přemýšlíme o drobnějších podnikatelích, lokálním byznysu, o využití jiných modelů a typů reklamy, než na kterých stojí existující či budou stát vznikající hráči na regionálním trhu,“ říká Gallo.
Můžeme utržit jednotky milionů korun
Na rozdíl od sítě deníků Vltava-Labe-Press či startujícího gratis týdeníku Sedmička vydavatelství Mladá fronta chce PPF malým živnostníkům umožnit přesnější, údajně levnější zásah menší části trhu. „Naším cílem v roce 2009 je primárně otestovat tento systém reklamy a médií, tento obchodní model. Pracujeme s konzervativními odhady, ale zároveň vycházíme z detailních průzkumů možných reklamních tržeb v regionech. Letos tak očekáváme, že můžeme utržit jednotky milionů korun,“ vysvětlil Roman Gallo.
Praxi z regionů chce PPF zužitkovat pro své pražské mediální školicí a výzkumné středisko. Vzniká na Pankráci a od května se zaměří právě na inovativní využití moderních publikačních postupů. PPF na něm spolupracuje se Světovou asociací novin či společností Google. „Naši adresu“ chce PPF platit i z výnosů střediska. Obě aktivity zaštiťuje dceřiná PPF Media a zpočátku se na nich bude podílet 80 až 90 lidí.
„Projekt realizujeme za nízkých provozních nákladů. V době dvojí krize tradičních médií - jednak jejich vlastní vůči novým formám šíření informací, jednak krize světové finanční - by měl ukázat, jak lze média dělat levněji a efektivněji. Investice tedy zůstanou v řádu desítek milionů korun,“ tvrdí Gallo.