Silný růst prodeje v květnu a dubnu z části kompenzoval slabší výsledky ze začátku roku, které zapříčinila světová hospodářská krize. Za prvních pět měsíců roku se prodej snížil o 6,5 procenta na 36.678 vozů.
Největší zájem byl v květnu o automobily Škoda, jejichž prodej dosáhl 1690 vozů. Tržní podíl značky v období od ledna do května činil 15,64 procenta, což představuje meziroční pokles zhruba o čtyři procentní body. Druhé místo si udržel francouzský Peugeot s podílem 9,07 procenta, za kterým následovala jihokorejská Kia s 8,52 procenta.
Stát prostřednictvím dvou vln šrotovného podpořil prodej více než 40.000 nových aut. Zájemci o nákup nového vozidla mohli dostat společně se slevou od prodejců maximálně 2000 eur (54.000 Kč), podmínkou pro získání tohoto bonusu bylo sešrotování starého auta.
Šrotovné podporuje poptávku po automobilech také v dalších evropských zemích. Prodej nových osobních automobilů v Německu v květnu meziročně stoupl o 40 procent na zhruba 390.000 vozů. Druhou nejprodávanější zahraniční značkou se na největším západoevropském trhu s automobily minulý měsíc stala Škoda.
V České republice se prodej nových osobních automobilů v květnu meziročně zvýšil o 20,5 procenta na 14.277 vozů. Důvodem výrazného růstu bylo zavedení možnosti odpočtu DPH při nákupu osobních vozů.