Výroba motorů pak bude jednosměnná. Hromadná dovolená je naplánována od 13. do 24. července, v ostatních závodech firmy se vyrábět nebude.
V závodě v Mladé Boleslavi pracuje kolem 20.000 lidí. Firma chce vyrábět netradičně i během dovolené kvůli vysoké poptávce, která je způsobena především šrotovacími prémiemi v některých evropských zemích.
Výroba převodovky typu MQ 200, kterou využívá koncern VW, dosahuje nyní rekordních 2900 kusů denně. Během dvousměnného provozu o hromadné dovolené by se mělo vyrobit denně asi 1000 kusů, tedy zhruba třetina proti současnému stavu.
Nového typu benzinového motoru o objemu 1,2 litru se během dovolené vyrobí za jednu směnu asi 200 kusů, nynějšího typu o stejném objemu pak zhruba 50 kusů denně.
Příplatky a bezplatná doprava
"Lidé půjdou do práce dobrovolně, to byla jedna z našich podmínek," řekl Povšík s tím, že poptávka od zaměstnanců je poměrně výrazná. "Chtějí si vydělat a také pomoci firmě," podotkl. Lidem bude za práci o dovolené vyplacena kromě mzdy a odpovídajících příplatků i zvláštní prémie 400 korun za jednu směnu.
Zajištěna bude podle Povšíka i jejich bezplatná doprava do podniku. Vyrábět se ve Škodě bude také v pondělí 6. července, kdy je státní svátek.
Odbory s vedením automobilky také stále jednají o možných sobotních směnách, které by měly řešit zejména velkou poptávku po Fabiích. "Hned v úterý budeme s vedením firmy o tomto hovořit. Pokud nebudou trvat na zavedení časových kont, dohodneme se, myslím, rychle. Musela by se ovšem znovu otevřít kolektivní smlouva," dodal Povšík.