Nejde o první podobný problém této kanceláře, v souvislosti s Egyptem se dříve vyskytly také informace o údajných dluzích firmy vůči egyptským partnerům.
Jak napsal server tn.cz, podle jednoho z poškozených delegátka cestovní kanceláře turistům řekla, že Tomi Tour má vážné finanční potíže. To ale marketingový ředitel a reklamní tvář cestovky Václav Fischer označil za nesmysl.
Podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomia Okamury mají klienti nárok na ubytování stejné nebo vyšší kategorie. Pokud ale vybavení pokojů a služby v hotelu neodpovídají katalogu a smlouvě, má turista nárok na odškodnění. V případě, že je ubytován v hotelu nižší kategorie, jde podle Okamury o protizákonné jednání ze strany CK.
Problémy měli klienti Tomi Tour i v květnu, kdy si asi tři desítky lidí
nedobrovolně prodloužily dovolenou. Úřadům se prý nelíbilo, že by turisté měli cestovat z jiného letiště, než na jakém na počátku svého pobytu přistáli.
Milionové dluhy
Do médií se dostal i spor Tomi Tour s egyptskou agenturou TAT.
Server iDnes.cz a televize Nova tehdy informovaly o obvinění ze strany egyptské asociace cestovních kanceláří, podle které Tomi Tour dluží agentuře TAT 900.000 dolarů (asi 18,56 milionu Kč) za služby. Cestovka to odmítla s tím, že jde o praktiky konkurence.
V lednu se také objevily inzeráty, pomocí kterých hledala pražská advokátní kancelář Ostrý, Purkyt, Hruška & Partners věřitele cestovní kanceláře Tomi Tour. Jednatel cestovní kanceláře Lubomír Popelář to označil za pokračování sporu s TAT.