Lidovky.cz

Česká spořitelna otevírá centrum pro neplatiče, upozorní je SMSkami

Ekonomika

  9:57
Přišli jste o práci a máte problém splácet své závazky bance? Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů v zemi, rozjíždí nové call centrum v Ostravě, které bude řešit problémy lidí se splácením. Od září odtud budou operátoři upozorňovat klienty, že se zpozdili se splátkou a to například zasláním SMS zprávy. Poté s klienty dohodnou možnosti řešení.

Česká spořitelna foto: Lidové noviny

S informací o "dluhovém" call centru přišly jako první Hospodářské noviny. Podle nich specialisté klientům poradí co dělat, když mají problém úvěr splácet. Podle vedení spořitelny jde o projekt, který sice vznikl před rokem, ale teď je vzhledem k očekávanému nárůstu potíží se splácením kvůli krizi ještě aktuálnější.  "V této chvíli na

České spořitelně v pololetí klesl zisk o 4,4 pct. na 6,31 mld. Kč

Česká spořitelna v pololetí meziročně snížila konsolidovaný
čistý zisk o necelých 4,4 procenta na 6,31 miliardy korun. Zisk před zdaněním společnosti meziročně poklesl o 3,4 procenta na 7,94 miliardy korun, provozní zisk stoupl o více než pětinu.

Příjmy z poplatků rostou
Čisté příjmy z poplatků a provizí dosáhly výše 5,52 miliardy korun, což představuje meziroční růst o 3,1 procenta. Bance se zvýšily zejména příjmy z úvěrových obchodů a karetních transakcí. V oblasti transakcí s cennými papíry příjmy z poplatků poklesly.

Hospodářské výsledky banky za pololetí jsou podle tiskové zprávy pozitivně ovlivněny zejména pokračujícím růstem zisku z obchodních činností. Opačný
vliv má ovšem tvorba opravných položek na úvěrová rizika v souvislosti s vývojem hospodářského cyklu.

problém se splácením upozorňujeme klienty až písemnou upomínkou.

V call centru k tomu využijeme více nástrojů včetně SMS a telefonátů. Většina klientů po upozornění zpožděnou splátku rychle uhradí," řekla ředitelka úseku zpracování obchodů ČS Daniela Pešková.

Kvůli ochraně osobních údajů bude spořitelna upozorňující esemesky formulovat tak, aby neporušila zákon. "Typově půjde o zprávu s textem: zkontrolujte si svůj produkt a kontaktujte nás nad uvedeném čísle," cituje deník Peškovou.

Služba, které se v bankéřských kruzích říká "early warning collection", tedy něco jako rané vymáhání dluhu, bude fungovat hlavně večer a o víkendech. Systém, který zavádí spořitelna, už některé banky, jako jsou GE Money, Komerční banka a Raiffeisenbank, využívají. Nové call cetrum zaměstná kolem
150 lidí.

.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.