S informací o "dluhovém" call centru přišly jako první Hospodářské noviny. Podle nich specialisté klientům poradí co dělat, když mají problém úvěr splácet. Podle vedení spořitelny jde o projekt, který sice vznikl před rokem, ale teď je vzhledem k očekávanému nárůstu potíží se splácením kvůli krizi ještě aktuálnější. "V této chvíli na
České spořitelně v pololetí klesl zisk o 4,4 pct. na 6,31 mld. KčČeská spořitelna v pololetí meziročně snížila konsolidovaný |
V call centru k tomu využijeme více nástrojů včetně SMS a telefonátů. Většina klientů po upozornění zpožděnou splátku rychle uhradí," řekla ředitelka úseku zpracování obchodů ČS Daniela Pešková.
Kvůli ochraně osobních údajů bude spořitelna upozorňující esemesky formulovat tak, aby neporušila zákon. "Typově půjde o zprávu s textem: zkontrolujte si svůj produkt a kontaktujte nás nad uvedeném čísle," cituje deník Peškovou.
Služba, které se v bankéřských kruzích říká "early warning collection", tedy něco jako rané vymáhání dluhu, bude fungovat hlavně večer a o víkendech. Systém, který zavádí spořitelna, už některé banky, jako jsou GE Money, Komerční banka a Raiffeisenbank, využívají. Nové call cetrum zaměstná kolem
150 lidí.
.