S odvoláním na zdroj, který je o přípravě stavby informován to uvádí dnešní Hospodářské noviny. Politici i představitelé stavebních firem ale toto tvrzení ale odmítají.
Časovému skluzu podle HN nasvědčuje pohled do účetnictví magistrátu, který na stavbu v rozpočtu vyčlenil 7,4 mld. Kč. Ke konci července ale bylo prostavěno jen 2,2 miliardy. Primátor Pavel Bém však pro HN uvedl, že "platí smlouva s nabídkovou cenu a harmonogramem prací včetně dokončení díla".
Metrostav má skluz kvůli propadům tunelů ve Stromovce
V polovině července se kvůli termínu rozhořel ostrý spor mezi společností Metrostav a firmou ČKD, která do tunelů dodává technologie. Metrostav, který je hlavním dodavatelem, oznámil, že stavební část odevzdá nejméně o půl roku později, než slíbil. Důvodem prý jsou dva propady půdy ve Stromovce, což zvýší i celkové náklady. Mluvčí Metrostavu František Polák však uvedl, že firma zatím nemá indicie, že by cena měla být vyšší. "Zpoždění bude eliminováno," podotkl.
To je však obtížné ověřit, protože Metrostav i firma IDS, která pro město stavbu dozoruje, odmítají zveřejnit nynější harmonogramy prací. "Ty, jež visely donedávna na webu, Metostav stáhl," informují HN. Naopak Jiří Zeman z odboru městského investora pražského magistrátu potvrdil, že "je nesporné, že vše nebude v tom termínu, jak se naplánovalo."
Projekt pronásleduje jedna špatná zpráva za druhou
Tunelový komplex Blanka, který je součástí severozápadní části městského okruhu mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou, by měl být hotov v roce 2011. Výstavba severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka začala loni. Silnice povede tunely pod Letnou a pod Stromovkou.
Tunel má délku 6,4 kilometru, přitom 5,5 kilometru vede pod zemí. Po propojení s tunely Zlíchovským, Strahovským a Mrázovkou bude tato soustavu tunelů měřit celkem 17 kilometrů, a vznikne tak nejdelší městský tunel v Evropě. V roce 1998 magistrát původně spočítal náklady na osm miliard korun.
Při stavbě tunelu se v říjnu a květnu minulého roku propadla půda ve Stromovce. Na místě květnového propadu, který vznikl nedaleko bývalé Šlechtovy restaurace, byl kráter o průměru zhruba 30 metrů. Metrostav musel následně z rozhodnutí Báňského úřadu ražbu zastavit a nadloží ve Stromovce zpevnit.