"Zůstává v platnosti strategie důrazu na východní trhy," řekl viceprezident ČSA pro marketing Petr Pištělák k letovému řádu. Ve srovnání s loňskem tak přibudou frekvence třeba do Moskvy, Taškentu, Almaty nebo Jekatěrinburgu. Naopak zmizí linky do Manchesteru a New Yorku a ubude počet spojů například do Osla, Rigy a Žiliny.
Firma chce ušetřit tím, že prodá část letadel a propustí lidi pro jejich obsluhu a údržbu. V procesu prodeje jsou nyní tři letadla Boeing 737, firma podle Pištěláka nyní čeká na nabídku ceny.
Při přestupech už cestující nezaplatí součet ceny letenek
Za revoluci označil Pištělák zavedení systému tvorby cen na přestupních linkách, takzvaný systém Origin & Destination. Nový systém má oddělit linky s přestupem a vytvořit vhodnou cenu pro konkrétního klienta tak, aby nebyla prostým součtem dvou linek. V některých případech se tak přestupní letenka prodraží, jinde zlevní.
"Je to zapeklitá situace, abychom nebyli pro jedny drazí, pro jiné zase příliš levní," uvedl Pištělák. Systém údajně využívá tržní data o pohybech cestujících, ČSA stál 50 milionů korun. Počet cestujících ČSA by se tím měl zvýšit o 300.000, výnosy prý stoupnou o půl miliardy. Podobný systém využívají v Evropě Air France - KLM, British Airways, Lufthansa a Austrian.