Lidovky.cz

Aerolinky kvůli sopce naříkají, videokonference nastupují na scénu

Ekonomika

  9:50
PRAHA - Obrovský zájem klientů v těchto dnech hlásí české firmy pořádající videokonference. Výbuch islandské sopky, který ochromil leteckou dopravu v Evropě, jim zajistil růst tržeb o stovky procent.
Videokonference - ilustrační foto.

Videokonference - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Gigantický oblak sopečného prachu se pro ně stal další užitečnou pohromou, stejně jako ekonomická krize nebo prasečí chřipka.

Levnější než létaní

Celosvětové virtuální schůzky za pár korun

V době hospodářské krize videokonference přímo konkurují aerolinkám, protože firmám dovolují rušit drahé obchodní cesty. Ty přitom tvoří až 6 procent příjmů cestovního ruchu.
V současnosti nabízejí přenos obrazu i zvuku v nejvyšší kvalitě včetně formátu HD a vystačí přitom s běžně dostupným internetovým připojením. Různě se také snaží simulovat chybějící osobní kontakt.
Cena za profesionální vybavení se podle požadavků na kvalitu a možnosti systému a počtu napojených míst může pohybovat od stovek tisíc až po miliony korun. Provoz je však téměř zdarma.
Popularita videokonferencí se výrazně zvýšila například během epidemie nebezpečného viru SARS a napomáhají jí všechny neobvyklé události, které lidi odrazují od cestování.

Podobně jako strach manažerů z nemocí nebo nutnost škrtat cestovní náklady nahrává komunikaci na dálku.

"Určitě mohu potvrdit, že zájem v posledních dnech výrazně rostl. Převažuje zatím jednorázový pronájem, protože v tuto chvíli se lidé domnívají, že je to úkaz, který za pár dnů zmizí. Ale určitě to přispěje k obecnému povědomí a současná zkušenost se projeví při rozhodování o dalším využívání videokonferencí," uvedl Pavel Šimonek, jednatel společnosti VisualGate.

Přestože tak rekordní tržby zřejmě nevydrží příliš dlouho, obchodníci počítají s tím, že jim současná zkušenost řady firem zajistí byznys i v budoucnu, stejně jako podobné události v minulosti. Zákazníci zjistí, že to jde i bez drahých letenek.

"Ve spojení s prasečí chřipkou bylo hodně poznat, že se manažeři báli létat, a nárůst mezikontinentální komunikace byl opravdu znatelný," prohlásil například Martin Nesrsta ze společnosti GiTy.

Více informací si přečtěte ve středečním vydání deníku

Témata: Firmy a trhy, Evropa
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.