Lidovky.cz

Češi kutí a zahradničí rádi, hobbymarkety míří do menších měst

Ekonomika

  18:48
PRAHA - Hobbymarketové řetězce loni zpomalily expanzi na tuzemském trhu, kde v závěru roku 2009 provozovaly už 79 prodejen pro kutily a zahrádkáře. Obchodníci mají zpravidla obsazena velká města a nyní se svými hobbymarkety míří i do menších obcí s několika desítkami tisíc obyvatel. Vyplývá to ze statistik společnosti Incoma GfK, které dnes novinářům poskytla společnost OBI.

Zahrádkář foto: Shutterstock

Dvě prodejny loni v ČR zprovoznila společnost OBI, takže počet jejích obchodů se zvýšil na 29. O dvě prodejny se loni rozšířila také síť hobbymarketů Baumax, která na konci roku 2009 čítala 25 obchodů.

Češi kutí rádi

Obliba hobbymarketů v ČR roste a pravidelně v nich nakupuje více než polovina českých kutilů a zahrádkářů.

Například v roce 2005 jim podle průzkumu společností Incoma GfK dávalo přednost 57 procent zákazníků. V roce 2000 přitom tento ukazatel činil 40 procent.

První hobbymarket v roce 2009 na tuzemském trhu otevřela společnost Avex. Počet obchodů Hornbach zůstal na šesti, prodejen Bauhaus na pěti a obchodů pro kutily a zahrádkáře Globus-Baumarkt na 13.

Hobbymarketové řetězce chtějí dál expandovat. Ředitel společnosti OBI pro prodej v ČR Radan Bukva dnes novinářům řekl, že na českém trhu je nyní prostor pro zhruba deset dalších hobbymarketů této firmy.

Zatímco dříve se řetězce při expanzi zaměřovaly na města s více než 100 000 obyvateli a poté zamířila i do měst s polovičním počtem lidí, tak nyní podle Bukvy hledají vhodné lokality i v oblastech s 25 000 obyvateli a dostatečnou spádovou oblastí, jako jsou například Jihlava nebo Frýdek-Místek.

Podle průzkumů je totiž pro zákazníky vedle ceny důležitá hlavně vzdálenost od bydliště.

Expandovat v Česku hodlá i společnost Avex Baumarkt, která loni na jaře ve Valašském Meziříčí otevřela svůj první hobbymarket a plánuje v Česku vybudovat síť 25 až 30 prodejen.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.