Danone se ale iniciativou AMA cítí poškozena. Sama totiž v celé Evropě s úspěchem prodává i v Česku populární mléčný nápoj Actimel a v reklamě tvrdí, že jeho konzumace přispívá k posílení obranyschopnosti organismu. Pokud by tuto obranyschopnost stejným způsobem zvyšovaly i další mléčné výrobky na trhu, Actimel by pro zákazníky ztratil svou výjimečnost.
Spor může říct více o etice
Výsledek očekávaného soudního sporu přitom může v mnohém ovlivnit současnou celoevropskou debatu o etice reklamy zaměřené na údajné zdravotní účinky různých potravin.
"Tvrzení, že každý jogurt posiluje imunitu člověka, se jednoznačně obrací proti Actimelu a může náš produkt poškodit," uvedl pro list Die Presse Christoph Vavrik, ředitel rakouské pobočky Danone. Věta použitá společností AMA je podle něj jednoznačně lživá. "Jedná se o klamavou reklamu," uvedl Vavrik. Proto údajně s "těžkým srdcem" podal na společnost AMA žalobu pro poškození dobrého jména Actimelu, jedné ze svých nejpopulárnějších značek.
Více o sporu si můžete přečíst v dnešním vydání deníku