Lidovky.cz

Stodolní ulice v Ostravě je nejmódnější turistický cíl v Česku

Ekonomika

  13:48
PRAHA - Nejmódnějším turistickým cílem v Česku se za posledních 17 let stala jižní Morava a Stodolní ulice v Ostravě. Vyplývá to z výsledků soutěže o nejlepší turistické počiny, kterévyhlásila státní agentura na podporu cestovního ruchu CzechTourism. Za nejromantičtější místo považuje odborná porota zámek Hluboká nad Vltavou, nejmagičtějším městem je Český Krumlov.

Stodolní ráno foto: Jiří Peňás, Lidové noviny

Nejlepším turistickým produktem je liberecké zábavní centrum Babylon, nejlépe obnoveným turistickým objektem jsou pražské Sovovy mlýny, doplnil Pavel Klicpera s oddělení marketingu agentury. Nejekologičtějším regionem je Šumava, nejunikátnější budovou pražský Tančící dům, oceněn byl i zámek Zbiroh a centrum Prahy.

Slavnostně chce CzechTourism všechny výsledky vyhlásit na festivalu ve Špindlerově Mlýně, který se uskuteční v rámci kampaně "Česká republika - to letí!". Klicpera proto nesdělil vítěze hlavních cen, jako je osobnost cestovního ruchu nebo cena Grand Prix napříč kategoriemi.

Stodolní ulice

Festival, jehož součástí bude i prezentace regionální kuchyně a vystoupení umělců, má mimo jiné připomenout 17 let existence CzechTourismu, mluvčí agentury Filip Remenec zaokrouhlil "nekulatá" léta na "kulatých" 6000 dní.

Mediální kampaň "Česká republika - to letí!" je dosud největší kampaní na podporu domácího cestovního ruchu, agentura na ní vyčlenila zhruba 70 milionů korun. Festival se uskuteční v pátek a v sobotu 18. a 19. června, CzechTourism za něj zaplatí dva miliony korun, zbytek dají sponzoři.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.