Lidovky.cz

Modýlek nejdražšího auta světa: má dvakrát větší hodnotu než originál

Ekonomika

  11:52
LONDÝN/PRAHA - Britský klenotník a švýcarský výrobce aut spojili své síly, aby vyrobili model nejdražšího silničního auta světa Bugatti Veyron. Hračka ve velikosti krabice od bot přitom stojí dvakrát více než původní vůz.

Model Bugatti Veyron 1:18. Dvakrát dražší než originál

Bugatti Veyron Diamond Edition je pouze angličák zmenšený v poměru 1:18, ale stojí 2 miliony liber (63 milionů korun). Nové reálné silniční auto přitom pořídíte za "pouhých" 1,15 milionu.

Model je vyrobený z 24 karátového zlata a platiny, na čele vozu je umístěny diamant s 7,2 karáty a celé autíčko váží sedm kilogramů. Volantem lze otáčet kola a skládací střecha je ovladatelná. Vyrobil jej klenotník Stuart Hughes z Liverpoolu společně se švýcarským výrobcem luxusních aut Robertem Gulpenem.

Model Bugatti Veyron 1:18. Dvakrát dražší než originál

"Práce na modelu je velice puntičkářská a náročná a jeden model tak vyrábím dva měsíce," říká Hughes. Zlaté Veyrony proto podle svých slov vyrobí jen tři.

Modýlek je totiž přesná kopie reálného vozu. Dokonce obdržel certifikát autenticity, má svou skleněnou garáž, hliníkový kufr k přenášení a fotodokumentaci výrobního procesu.

Design byl vytvořen Robertem Gulpenem, který klenotníka oslovil s nápadem vytvořit verzi ze zlata společně s požadavkem na ocenění konečného produktu. "Vytvářím auta už dlouhou dobu a bylo jen otázkou času, než udělám něco podobného. Vím, že cena je dvakrát vyšší než u reálného Veyronu, ale čekací doba na koupi zase není tak dlouhá jako v autosalonu," říká Gulpen.

Bugatti Veyron, nejdražší auto světa

Huges není v oblasti přepracovávání oblíbených a drahých výrobků na ještě oblíbenější a dražší začátečník. Jeho posledním projektem bylo například vytvoření iPadu ze zlata a diamantů. Dříve ale upravil obdobným způsobem už iPod a iPhone. Například herní konzoli Nintendo Wii obalenou na přání zákazníka diamantovým povrchem pak prodal za 300 tisíc liber.

Zlatý iPhone

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.