Lidovky.cz

Pivo za 3 koruny nebo pizza zadarmo? Česko zasáhla slevová mánie

Ekonomika

  11:50
PRAHA - Pivo za tři koruny, pizza zadarmo. Myslíte, že to je nemožné? Kdepak. Hromadné nákupy, které nyní zažívají nečekaný rozkvět, to umožňují.
Sklenice piva - ilustrační foto.

Sklenice piva - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Češi milují slevy. A rychle se učí, jak je získat. Potvrzují to provozovatelé portálů, které nabízejí služby a zboží s velkými slevami. Podmínkou pro získání slevy je, že nabízenou službu či zboží musí koupit větší počet lidí. Zároveň jsou nabídky časově omezené, nejčastěji na jeden až dva dny.

"Ten zájem rozhodně předčil naše očekávání. Věděli jsme, že Češi jsou poměrně vnímaví na slevy, a to se nám i potvrdilo," říká Tomáš Čupr, šéf portálu Slevomat.

Kde ušetříte

  • Slevomat.cz
  • Vykupto.cz
  • Cupolis.com
  • Zapakatel.cz
  • Hypersleva.cz
  • GrupKup.cz
  • Megasleva.cz
  • Spa.cz
  • Slevoman.cz
Ten začal v půlce dubna jako první na českém trhu nabízet 40- až 80procentní slevy například do restaurací, salonů krásy, na vstupenky na různé akce a další služby, které jsou spojené s aktivním trávením volného času. S padesáti tisíci registrovaných uživatelů je jedničkou na českém trhu.

Zhruba pět měsíců funguje v tuzemsku i další poskytovatel hromadného nakupování Vykupto.cz. "Zájem je mnohem lepší, než jsme předpokládali. Tak rychlý start jsme nečekali. Každý měsíc rosteme zhruba na trojnásobek," říká Jiří Musil z portálu Vykupto s tím, že obrat firmy za srpen dosáhne několika milionů. V předchozím měsíci to nebyl ani milion. Také Slevomatu stoupl v jen v srpnu obrat o milion korun na 4,5 milionu.

Rychlého nástupu si všimli i další a mezi portály, které se specializují na kolektivní nakupování, se tak v poslední době zostřuje konkurence. Na jaře se objevily první a dnes je jich skoro desítka. Před pár týdny byl spuštěn například další portál Zapakatel.cz.

Slevová mánie

Většinou se nabízené slevy pohybují mezi 40 a 80 procenty z běžné ceny dané služby. Stále častěji se ale objevují i extrémně výhodné nabídky. Včera například portál Slevomat nabízel 90procentní slevu, poukaz na pět piv tak vyšel na 15 korun v jedné pražské restauraci.

"O půl jedenácté dopoledne byly vyprodané tři tisíce kuponů a museli jsme tu nabídku ukončit," vysvětluje Čupr s tím, že šlo zároveň o marketingový tah.

Konkurence ale nezůstává pozadu. Portál Zapakatel, který na českém trhu působí od začátku srpna, dnes nabídne stoprocentní slevu. "V neohlášenou hodinu nabídneme pět set až tisíc kuponů na stoprocentní slevu na pizzu," říká Klára Bitvarová z portálu Zapakatel.cz.

Firmy vítají propagaci zdarma

A co z toho vlastně mají společnosti, které služby, vstupenky a další nabídky přes slevové portály poskytují? "Mám takhle fantastickou reklamu zdarma. Zaznamenali jsme i obrovský nárůst návštěvnosti na našich webových stránkách," řekla Anděla Gavendová z Top Beauty Studia. To prodalo přes portál Vykupto téměř tři tisíce kuponů na slevu kosmetické procedury.

Velký zájem mají zákazníci zejména o různé fitness a kosmetické nabídky. Aby je ale vůbec firmy zvládly v krátkém čase odbavit a člověk nemusel například na svou masáž dlouho čekat, stanovují si limity počtu zákazníků. Na obchodnících je také minimální počet klientů, kteří jsou zapotřebí, aby se sleva aktivovala.

Samy společnosti jako Slevomat nebo Vykupto přitom mají příjem z provizí v řádu jednotek procent od dodavatelů poskytovaných služeb. Firmy, povzbuzené nečekaným růstem, navíc nezůstávají na místě a derou se do dalších měst.

Některé z nich chystají i expanzi na Slovensko. "Během pár týdnů chceme začít v Ostravě a Bratislavě. Pak plánujeme i další větší města v Česku," potvrdil Jiří Musil. Konkurenční Zapakatel začne nabízet zlevněné služby v Ostravě, Hradci Králové a Plzni. S expanzí do dalších českých měst i do Bratislavy počítá také Slevomat.

Zástupci společností jsou přesvědčeni, že kolektivní nakupování má v Česku ještě velký potenciál. "Denně nám přibývají stovky nových registrovaných uživatelů, v případě velmi úspěšných nabídek je toto číslo až desetinásobné," dodal Tomáš Čupr s tím, že po letních dovolených bude růst určitě pokračovat rychleji než dosud.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.