Lidovky.cz

Už je to tady. VW nařídil omezit výbavu škodovek, sbohem xenony a lednice

Ekonomika

  11:02aktualizováno  12:23
MLADÁ BOLESLAV - Koncern Volkswagen nařídil omezovat výbavu vozů Škoda. Vedení koncernu spustilo dříve naznačovaný tlak na Škodovku - vybavení škodovek musí být chudší než výbava volkswagenů. Zákazníci totiž začali dávat přednost levnějším škodovkám se stejnou výbavou jako mají dražší volkswageny.

Nova Škoda Fabia RS ve verzi combi. foto: www.skoda-auto.cz

Informují o tom dnešní Hospodářské noviny. Mladoboleslavská automobilka pod tlakem zavedla už první tři omezení, v octavii s poloautomatickou klimatizací nebude chladící box, do sportovních verzí Fabií RS nebudou dělníci montovat xenonová světla a v superbech už řidiči nenajdou značkové deštníky. Koncern vysvětluje ochuzení základní výbavy snahou o větší rozlišení značek.

Čtěte více:

Podle Rudolfa Dreithalera z tiskového oddělení firmy však do nové generace Fabi RS nebyla xenonová světla montována nikdy. "Oproti předchozí generaci nabízí nový model moderní projektorové halogenové světlomety s natáčením a přední mlhové světlomety s takzvanou CORNER funkcí, které fungují podobným způsobem jako xenonové - pro rozptyl světla nevyužívají klasické odrazové plochy, ale projektorové čočky. Navíc jsou doplněny o modul zajišťující
nátáčení světelného zdroje do stran v závislosti na natočení volantu," řekl.

Fabia RS prý může být nadto vybavena i moderními LED světly pro denní svícení. Dreithaler zároveň popřel, že by měly zmizet z výbavy Superbu deštníky.

Na chybějící luxusní doplňky si už stěžují němečtí dealeři Škody, napsaly Hospodářské noviny. "Každý prvek výbavy je konkurenční výhodou. Nevěřím, že by si lidé ochuzení nevšimli, prodeje klesnou," uvedl šéf Asociace dealerů Škoda Thomas Peckruhn. České dealery chybějící deštník netrápí.

Škoda Auto zaznamenala připomínky účastníků kongresu prodejců v Postupimi. "Je pravda, že Škoda v Německu od 1. ledna ještě dále zatraktivní ceny u některých modelů a že v této souvislosti upraví rozsahy výbav. To je zcela běžný a léty osvědčený postup produktového managementu v automobilovém průmyslu. Většina zmiňovaných prvků výbavy navíc nadále zůstane dostupná jako výbava na přání," řekl dnes ČTK Rudolf Dreithaler z tiskového oddělení firmy.

Problém "kanibalizace" se v koncernu VW řeší od doby, kdy se škodovka a seaty dostaly na kvalitativní úroveň německých vozů. Nový superb dostal v několika německých recenzích lepší známku než dražší VW Pasat nebo Audi A6.

Podobně soupeří fabia a polo. Zákazníci proto místo dražších volkswagenů kupují levnější škodovky. Podle jednoho z odhadů tak přichází koncern VW o půl milardy eur ročně. Pro koncern je to důvod k razantnímu zákroku. "Nemůžeme přece nabízet fabii s lepší palubní deskou, než má polo," uvedl šéf koncernu VW Martin Winterkorn.

Podle Dreithalera se mladoboleslavská automobilka plánuje v dalších letech modelově rozvíjet. "Na autosalonu v Paříži Škoda úspěšně představila několik novinek a naznačila, jakým směrem se bude značka dále ubírat. Škoda dynamicky roste na trzích v Evropě i na důležitých růstových trzích v Indii, Rusku a v Číně. Modelová politika se bude dále rozvíjet, v příštích letech se nabídka automobilky bude rozšiřovat o další nové modely," dodal.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.