Lidovky.cz

Češi vyhledávají Kukyho, Chucka Norrise a rady na okouzlení Francouzek

Ekonomika

  9:43
PRAHA - Největší nárůst dotazů v české mutaci vyhledávače Google letos zaznamenal Facebook, následován filmovou postavičkou Kukym a tabletem iPad. Výsledky žebříčku Google Zeitgeist 2010 firma oznámila v tiskové zprávě.

Chuck Norris foto: Reprofoto

"Češi znovu potvrdili, že největší zájem mají o nové technologie. Žebříček největších skokanů ve vyhledávání ukazuje, že oproti roku 2009 Češi více hledali informace o domácích filmech a lokální politice," uvedla mluvčí Jana Zichová. V první desítce se umístily i komunální volby a dějiště olympiády Vancouver 2010.

Absolutně nejvyhledávanějšími slovy byly letos Praha, Facebook a mp3. Loni vedly mp3 před free a video.

Chuck Norris není jednička, ale čtyřka

"Je zajímavé, že žebříček nejhledanějších pojmů za rok 2010 se od toho loňského příliš neliší. Polovina dotazů dosáhla dokonce i na stejnou příčku, což naznačuje stejně vysokou úroveň zájmu: TV, YouTube, hry, práce a mapy. Facebook se posunul o pět příček výš a mp3 překvapivě kleslo z první příčky na bronzovou pozici," dodala Zichová.

Skokani vyhledávání Google v ČR

1. Facebook přihlášení 2. Kuky se vrací 3. iPad 4. komunální volby 2010 5. Shakes a Fidget 6. Zelene imperium 7. Dobyvatel 8. Okresní přebor 9. Nokia 10. Vancouver 2010

Mezi celosvětovými celebritami letos zazářil zpěvák Justin Bieber, který na YouTube porazil i takovou hvězdu, jakou je Lady Gaga a byl největším skokanem roku i ve vyhledávání Google. Čtvrtým místem se může pochlubit hvězda české reklamy mobilního operátora - Chuck Norris.

Mezi Čechy byl největší zájem o Vladimíra Dlouhého. Uživatelé vyhledávali i informace o superstar Anetě Langerové a nejznámějším českém moderátorovi Leoši Marešovi. V kategorii dotazů "jak" vedly dotazy "jak okouzlit Francouzku", "jak volit" a "jak investovat".

Google uvedl na trh přes 70 lokalizovaných služeb

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44procentní podíl na trhu vyhledávání.

Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.