Eva Karasová, mluvčí TescaSvátek zamilovaných slaví téměř 40 % Čechů a nejvíce lidé ve věku od 15 do 30 let. Dvě třetiny zamilovaných tráví Valentýna doma. Na večer si kupují kulinářské lahůdky, kvalitní víno či něco na zpestření večera. Prodej růžového vína, sektu a šampaňského roste o 10 % a kondomů a různých dalších doplňků až o 50 %. Teenageři jako dárek volí roztomilé plyšáky a polštářky ve tvaru srdce nebo s valentýnskými motivy, které se prodávají výhradně jen pro tento svátek. Muži ženám nejčastěji kupují květiny, parfémy a spodní prádlo, ženy mužům naopak čokolády. Prodej květin oproti jiným měsícům stoupá až pětinásobně. Nejžádanějšími jsou červené nebo růžové růže, na svátek zamilovaných se jich v našich obchodech prodá až šedesát tisíc kusů. Kromě květin stoupá několikanásobně stoupá i prodej luxusního a dražšího spodního prádla. Oblibě se samozřejmě těší červená barva a klasická černá. Trendy pro letošní rok je prádlo s květinovým vzorem. |
Aleš Ondrůj, mluvčí Student Agency
Za valentýnskou kampaň platíme minimum, většinou využíváme vlastních zdrojů, PR a internetu (řádově nás stojí desetitisíce korun) a počet prodaných letenek se nám v tomto období zvedá o 16,5%. Letos jsme pojali Valentýna netradičně – vyhlásili jsme soutěž o nejzamilovanější pár (milenci měli posílat své fotografie z cest) a vítězům uspořádáme svatbu, spolu se slevou na naše letenky. Naše autobusy budou jezdit polepené nejen fotkami finalistů soutěže, ale i otisky rtů (polibky) stevardek autobusových spojů, ale i Radima Jančury a Lenky Němcové, našich ředitelů.