K Fordu se ve středu se skvělými výsledky přidal německý Volkswagen a švédské Volvo.
Automobilový sektor se celkově zvedá ze dna a v zemích, kde již negativní efekt ukončení šrotovného odezněl, poptávka po automobilech postupně sílí. Lepší prodeje více měsíců po sobě zaznamenávají země jako Německo či Francie, které jsou pro tento sektor v Evropě nejdůležitější.
Do popředí se znovu dostávají evropští výrobci a tržní podíl navyšují firmy s kvalitními, i když dražšími auty. Korejští výrobci, kteří slavili úspěch v době krize, nyní spíše stagnují. Značné oživení přitom zaznamenal i trh s nákladními vozy v Evropě. Zde jsou prodeje lepší od června minulého roku a trend pokračuje. Letošní únor dokonce v absolutních číslech překonal oba roky 2009 i 2010.
Ocenění akcií výrobců automobilů poměrně dobře tuto výkonnost kopíruje. Od nového roku však napětí v Libyi následované zemětřesením v Japonsku vytvořilo poměrně zajímavý prostor, který se již postupně zaplňuje.
Fakta, respektive oficiální vyjádření automobilek, zatím hovoří jasně, a to ve prospěch dalšího růstu prodejů, tržeb a zisků. Vzkaz dlouhodobým investorům? Na automobilky, zvláště ty evropské, je znovu vhodný čas.