Informoval o tom mluvčí firmy Petr Chadraba. "My jsme vytvořili projekt, věřili jsme, že splní technické požadavky na připojování dálnic a rychlostních silnic. Ale ten nebyl Ředitelstvím silnic a dálnic schválen jako vyhovující," řekl Chadraba.
Už začátkem dubna Ikea oznámila, že zatím nebude stavět obrovskou filiálku v Praze-Zličíně, která měla v této části hlavního města nahradit stávající prodejnu. Městský úřad totiž projekt nepovolil.
Čtěte také: |
Podle norem musí být křižovatky od sebe vzdálené minimálně čtyři kilometry. Výjimku by muselo schválit ministerstvo dopravy. "Nás techniky nenapadá jiné řešení, aby se vyhovělo normám a bylo to bezpečné.
Rychlostní komunikace jsou od toho, že se tam jezdí rychle, tudíž nemůže být každý kilometr křižovatka. Připojování a odpojování vozidel je určité riziko," řekla projektová manažerka pardubického Ředitelství silnic a dálnic Hana Jarolímová.
Společnost uvažovala, že v Libišanech postaví nákupní centrum Avion, jehož součástí by byl obchodní dům Ikea. Plány ale firma zcela nezavrhla a je možné, že se k projektu ještě v budoucnu vrátí, případně bude hledat jinou lokalitu na východě Čech.
"Námi navrhované dopravní napojení byl jediný možný model. Musíme zvážit všechny možnosti, jak postupovat dál," řekl Chadraba.
Nábytkářský kolos v současnosti připravuje investici do současných obchodních domů a nových projektů v Česku, Maďarsku a na Slovensku za devět miliard korun. Přistavuje další prostory na Černém Mostě a zpracovává plány na rozšíření centra na Zličíně.