Lidovky.cz

Chyba a zmatený dělník: Škoda nevyrobila 1200 aut

Ekonomika

  11:34
MLADÁ BOLESLAV - Po celozávodní dovolené Škoda Auto během týdne v Mladé Boleslavi nevyrobila proti plánu přes 1200 octavií. Za výpadek mohl nesprávně fungující software a zároveň i lis poškozený technikem dodavatelské firmy.

Montážní linka vozů Škoda Octavia 13. dubna v Mladé Boleslavi. foto: ČTK

Informuje o tom dnešní vydání týdeníku Škodovácký odborář. Mluvčí firmy Rudolf Dreithaler sdělil, že šlo o krátkodobý výpadek, který se na dodávkách aut zákazníkům neprojeví. Továrna ztrátu dohnala směnou navíc a zvýšením výroby ve Vrchlabí.

Škoda útočí na rekord

Automobilka loni v celém světě prodala 762.600 aut, nejprodávanějším modelem firmy se stala právě Škoda Octavia, jichž firma loni prodala 318.900. Škoda Auto letos počítá s rekordním prodejem vozů, od ledna do konce července dodala zákazníkům 523.200 aut, meziročně o 19,7 procenta více. Nejoblíbenějším modelem byla v červenci octavia s 29.400 prodanými kusy.

Stroje přestaly fungovat správně poté, co byla na montážní lince v hale M13 nainstalována nová technologie. Souvisí s prodloužením montážní linky, kterou Škodovka připravuje kvůli své růstové strategii a zvyšování kapacity. V hale by se v budoucnu mělo vyrábět vedle modelů Octavia další, zcela nové auto, a také nástupce modelu Octavia.

"Zařízení nefungovalo ve správném režimu, kdy přímým důsledkem byl propad výroby," uvedl v týdeníku místopředseda podnikové rady odborů Vladimír Kment. Dreithaler řekl, že náběh výroby je po každé přestávce velmi složitý proces. "Zaznamenali jsme částečné výpadky při náběhu, které se ale díky obětavosti a nasazení zaměstnanců podařilo velmi rychle překonat," řekl mluvčí.

Pomohla dobrovolná směna
Dodavatelská firma musela počítačový program předělávat, linka se sice během celého minulého týdne zrychlovala, i tak ale firma nevyrobila proti plánu více než 1200 aut. Skluz výroby škodovka eliminovala dobrovolnou směnou z pátku na sobotu a zvýšením výroby ve Vrchlabí, kde se také model Octavia montuje. "Krátce po zahájení výroby už linka běžela bez jakýchkoli problémů," doplnil Dreithaler.

Zcela klidný nebyl ani náběh na řadě dalších míst automobilky. Při plánované údržbě lisu nástřihové linky v lisovně poškodil technik vyslaný výrobcem zařízení jeden z lisů tak, že jej zcela vyřadil z provozu. První dny po zahájení výroby ale automobilka využila zásoby již dříve vylisovaných dílů. Potíže firma zaznamenala také v lakovně při automatizaci třetí linky.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.