Češi v nákupu hraček nijak nezaostávají. „Obrat českého trhu hraček v roce 2010 představoval přibližně 5,2 miliardy korun, o rok dříve to bylo 4,9 miliardy korun“ říká Jiří Šťastný ze Sdružení pro hračku a dodává, že zhruba tři čtvrtiny obratů znamenají pro obchodníky Vánoce. Letos pak prodejci hraček očekávají, že trh dále poroste.
Podle odborníků za obrovský hračkářský boom může zejména stále větší reklamní masáž. Děti totiž pod vlivem reklamy čím dále více stupňují své požadavky na nové hračky.
Anketa
Podle čeho se rozhodujete při nákupu dětských hraček?
Podle země původu - preferuji české hračky
905
Podle toho, co právě letí a co dítě chce
266
Podle ceny
185
Podle užitečnosti pro rozvoj dítěte
2134
Celý článek si můžete přečíst ve víkendovém vydání Lidových novin