Lidovky.cz

Ekonomika

Hvězdy vánočních večírků mají žně

Rok 2020 se výrobcům sektů vydařil i díky takzvané „neformální konzumaci“, tedy...

Rok 2020 se výrobcům sektů vydařil i díky takzvané „neformální konzumaci“, tedy lepšímu prodeji pro běžnou příležitost mimo klasické období Vánoc a svátků obecně. Kvůli pandemii se sice snížil odbyt v restauracích, na plesech a podobně, ale lidé trávili více času doma a víno pít nepřestali. foto: Shutterstock

PRAHA - Patrně největší hvězdou letošních firemních vánočních večírků byl britský zpěvák Sting. Ten vystoupil na pátečním večírku investiční skupiny PPF. Zahanbit se ale nenechají ani ostatní tuzemské firmy. Za vánoční večírky pro zaměstnance i v době nadcházející finanční krize utratí miliony korun.
  8:58

Šetření. To je pro většinu českých firem stále častěji skloňované slovo. Neplatí ale pro jedinou část roku, a tou je doba vánočních zaměstnaneckých večírků. Stále víc firem chce totiž mít na své akci herce z populárního seriálu, známého moderátora nebo slavnou zpěvačku a neváhá za ně utratit miliony korun.

ČTĚTE TAKÉ:

„Společnost Czech Coal pozvala své pražské i mostecké zaměstnance na předvánoční večírek spojený s bowlingovým a pokerovým turnajem v Mostě. Hlavní společenskou akcí ale bude v pořadí již 9. reprezentační ples, který se uskuteční 24. února 2012 v Mostě. Na programu bude Karel Gott, Ilona Csáková, Miro Žbirka, Maxim Turbulenc a orchestr Boom Band,“ potvrzuje mluvčí Czech Coalu Gabriela Benešová, a slavné osobnosti na svých večírcích letos měly nebo budou mít i další české firmy.

Na večírku UniCredit Bank, který se konal před týdnem v pražském TOP Hotelu, tak vystoupila například kapela Kryštof, výrobce antivirových programů AVG Technologies měl na své brněnské akci skupinu Monkey Business a elektrotechnickému koncernu Siemens zahrál Kühnův dětský sbor, vystoupil operní pěvec Vratislav Kříž či skupina Čechomor s Lenkou Dusilovou a večer moderoval Marek Eben.

Známé tváře na večírcích pak uvidí i zaměstnanci Pivovarů Staropramen, T-Mobilu, pojišťovny Allianz, Českých Radiokomunikací nebo jednoho z největších dodavatelů elektřiny, skupiny PRE. Ta si na vánoční večírek pozve například Dalibora Jandu, Marcelu Holanovou nebo Chinaski.

Mezi další nejžádanější celebrity na vánoční večírky patří podle zprostředkovatelských agentur v Česku Aleš Háma, Tomáš Matonoha, Monkey Business nebo Ewa Farna. „Žádaný je i Petr Rychlý, zpěvačka Ewa Farna, Tomáš Klus, skupina Nightwork, No Name a ti, co se objevují na obrazovkách televize,“ popisuje jednatelka umělecké agentury Liberty One Eva Hahnová. Všechny tyto celebrity se ale firmám pěkně prodraží. Cena za třicetiminutové vystoupení se pohybuje v desítkách tisíc korun. „Kdo je hodně vidět v televizi, ale i bulváru, a současně něco opravdu umí, patří k -těm nejdražším a nejžádanějším,“ potvrzuje Hahnová.

Za Bílou a Gotta víc než 300 tisíc

Za Báru Basikovou tak firmy podle informací LN zaplatí zhruba 60 tisíc korun, moderátor Tomáš Matonoha vyjde na více než 80 tisíc korun, zpěvák Dalibor Janda vystoupí za zhruba 70 tisíc, Lenka Filipová si řekne o 90 tisíc a honorář Sámera Issy se pohybuje okolo 60 tisíc korun. Ještě vyšší ceny pak zaplatí firmy za dobré moderátory. Jan Kraus nebo Richard Genzer a Michal Suchánek vyjdou firmu na více než sto tisíc korun.
Pokud pak na svém večírku chtějí mít společnosti ty největší hvězdy, jako je třeba Lucie Bílá nebo Karel Gott, musí si připravit často i více než 300 tisíc korun.

Pokud pak firmy chtějí kromě známé osobnosti ještě něco navíc, musí si připravit další desetitisíce. Celovečerní pořad Pavla Kožíška se známým hercem vyjde na zhruba 70 tisíc, mobilní kasinové hry kolem deseti tisíc a za show s laserovými meči zaplatí firmy kolem 50 tisíc korun. Ke všem nákladům na honoráře je navíc obvykle nutné připočíst i dopravu umělce.

Ani tyto ceny však většinu velkých a středně velkých firem od vánočních akcí neodradí. Jen letos se na umělecké a mediální agentury obrátily už stovky společností. „S poptávkou vánočního večírku nás oslovilo letos zhruba 40 firem,“ říká ředitelka produkce společnosti Event Arena Kateřina Horynová a podobná čísla uvádí i další umělecké a produkční agentury.

Večírek pro 100 lidí vyjde zhruba na 150 až 250 tisíc korun

„V průběhu letošního roku nás oslovilo zhruba 50 společností, které chtěly zpracovat nabídku na realizaci vánoční akce pro jejich firmu,“ potvrzuje Jiří Nevečeřal, šéf agentury EventHouse a dodává, že celý večírek pro zhruba sto osob vyjde firmu průměrně na 150 až 250 tisíc korun.

To je ale podle něj nízkorozpočtová varianta, v jejíž ceně není pronájem místa, večeře je formou rautu a z nápojů si mohou zákazníci vybrat pouze pivo, víno a nealkoholické nápoje. Za dražší variantu pak firmy zaplatí i více než milion korun. „V ceně takového večírku pak je třeba zajímavá netradiční lokace, catering včetně rautu nebo servírovaného menu, nápojový balíček, moderátor, kapela a tři samostatné umělecké vstupy, audio-video technika a doplňkové aktivity, jako je barman show, kasino a podobně,“ vypočítal Nevečeřal.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.