Hamleys ovšem tvrdí, že změna ve značení se "jen náhodně" odehrála ve stejnou dobu, kdy se do něj strefovala internetová kampaň.
Páté podlaží obchodu na londýnské Regent Street, kde se prodávaly akční postavičky, vojáčci a další podobné hračky, původně neslo modré klučičí označení. Třetí podlaží v barvě růžové bylo pro holčičky a nabízelo panenky či hračky s tématikou ručních prací.
Odstranění značení iniciovala blogerka Laura Nelsonová, která v říjnu spustila kampaň, v níž obchod obvinila, že podporuje "genderový apartheid".
"Máme ve společnosti vážný nedostatek žen na vedoucích pozicích a vážný problém s nerovností (pohlaví)," napsala na svém blogu Delilah. "Jen 22 procent v parlamentu tvoří ženy. Průzkum mezi stovkou nejvýznamnějších firem v Británii zjistil, že z 329 vedoucích pracovníků je jen 20 žen," dodala.
V rozhovoru pro CNN pak zdůraznila, že v patrech obchodního domu byly velmi odlišné hračky pro chlapce a dívky. Nelsonová, která vystudovala neurologii, věří, že "ženské" a "mužské" role podporované výběrem hraček škodí a snižují počet žen dostávajících se na vedoucí místa ve vědě či podnikání.