Lidovky.cz

Ekonomika

Marže řetězců u riflí a triček dělá i 150 procent

Výprodej

Výprodej foto: Shutterstock

Speciál
PRAHA - Prodávají televize, přesto se jejich marže liší o desítky procent. A stejné je to i s oblečením a botami. U nich si některé řetězce v Česku přirážejí i více než sto procent.
  18:00

Lidové noviny propočetly, kolik si k ceně nakoupeného zboží připočítává pět desítek nejznámějších maloobchodních řetězců v Česku. Nejvíce si přirážejí právě obchody s oblečením. Jmenované firmy tak překvapivě překonávají i luxusní značky, jako je Louis Vuitton nebo Prada.

Marže českých obchodníků

INFOGRAFIKA – klikněte pro zvětšení

Co je to marže?

Marže je pojem používaný ve finanční analýze, který vyjadřuje rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou na zboží nebo službě. Marže obchodníka není zisk. Zisk je marže snížená o náklady spojené s prodejem zboží či služby, jako například mzdové náklady, nájemné, elektřina atd.

Analýzu marží obchodníků čtěte v pátečním vydání LN. Najdete ho v archivu.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.