Coca-Cola se v čele žebříčku drží již od roku 2000, kdy se tento žebříček začal zveřejňovat. Hodnota Applu se za poslední rok zvýšila o 129 procent, což byl nejvyšší růst ze všech značek. Loni firmě v žebříčku patřila osmá pozice. V první pětce jsou ještě firmy IBM, Google a Microsoft.
ZNAČKA | CENA (V MLD $) | ZMĚNA (V %) | PŮVOD |
---|---|---|---|
Coca-Cola | 77,839 | +8 | USA |
Apple | 76,568 | +129 | USA |
IBM | 75,532 | +8 | USA |
69,726 | +26 | USA | |
Microsoft | 57,853 | -2 | USA |
GE | 43,682 | +2 | USA |
McDonald's | 40,062 | +13 | USA |
Intel | 39,385 | +12 | USA |
Samsung | 32,893 | +40 | Korea |
Toyota | 30,280 | +9 | Japonsko |
Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na deváté pozici. Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz na 11. pozici, za ním je hned další automobilová značka, BMW.
Výsledky výzkumu Brandz |
K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, již loni však zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota dále snížila o 16 procent a skončila na 19. pozici.
Poprvé je v žebříčku sociální síť. Na 69. pozici se letos probojoval Facebook s hodnotou 5,421 miliardy USD. Nejvýše postaveným nováčkem je značka Pampers na 34. pozici, nově jsou v žebříčku rovněž značky Prada a MasterCard.
Nejvíce je v žebříčku značek z dopravy, celkem 13, následují značky z odvětví finančních služeb a spotřebního zboží.
Pokles hodnoty zaznamenala loni čtvrtina značek v žebříčku. Nejvýraznější byl pokles značky BlackBerry o 39 procent.
Žádná značka z východní EvropySeznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 56. Z Evropy je zde 34 značek, a to z Německa, Francie, Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a Mexika. Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí. |